Coty verdubbelt in grootte na overname deel P&G | RetailDetail

Coty verdubbelt in grootte na overname deel P&G

Coty verdubbelt in grootte na overname deel P&G

Coty, dat voornamelijk bekend is van zijn parfums, staat erg dicht bij een deal met Procter & Gamble om diens parfum- en cosmeticabedrijven over te nemen. De aankoop van 12 miljard dollar (11 miljard euro) zal het bedrijf in één klap in grootte doen verdubbelen.

Meer aandacht voor ontwikkelende markten

Met de aankoop wil Coty minder afhankelijk worden van zijn parfumverkoop (in 2014 goed voor de helft van de omzet) en wil het tevens nieuwe regio's aanboren. Met de aankoop van de parfums van P&G zal het wel de wereldwijde marktleider worden in die branche.

 

Daarnaast zal het met de aankoop van de merken Wella en Clairol op de vijfde plaats terecht komen in de markt van haarverzorgingsproducten, waar de top-drie bestaat uit Procter & Gamble, L'Oréal en Unilever. Vooral in opkomende markten heeft Coty nog veel achterstand ten opzichte van die bedrijven.

 

Coty heeft voorheen immers veel geïnvesteerd in gevestigde markten en minder in opkomende markten. Daar wil het met de aankoop van deze merken nu verandering in brengen: zo is Latijns-Amerika de grootste markt voor Wella, goed voor 38 procent van de omzet voor het merk in 2014

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.