Coty verdubbelt in grootte na overname deel P&G

Coty verdubbelt in grootte na overname deel P&G

Coty, dat voornamelijk bekend is van zijn parfums, staat erg dicht bij een deal met Procter & Gamble om diens parfum- en cosmeticabedrijven over te nemen. De aankoop van 12 miljard dollar (11 miljard euro) zal het bedrijf in één klap in grootte doen verdubbelen.

Meer aandacht voor ontwikkelende markten

Met de aankoop wil Coty minder afhankelijk worden van zijn parfumverkoop (in 2014 goed voor de helft van de omzet) en wil het tevens nieuwe regio's aanboren. Met de aankoop van de parfums van P&G zal het wel de wereldwijde marktleider worden in die branche.

 

Daarnaast zal het met de aankoop van de merken Wella en Clairol op de vijfde plaats terecht komen in de markt van haarverzorgingsproducten, waar de top-drie bestaat uit Procter & Gamble, L'Oréal en Unilever. Vooral in opkomende markten heeft Coty nog veel achterstand ten opzichte van die bedrijven.

 

Coty heeft voorheen immers veel geïnvesteerd in gevestigde markten en minder in opkomende markten. Daar wil het met de aankoop van deze merken nu verandering in brengen: zo is Latijns-Amerika de grootste markt voor Wella, goed voor 38 procent van de omzet voor het merk in 2014

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top