Ecover wordt "grootste producent ecologische onderhoudsproducten van de wereld"

Ecover wordt "grootste producent ecologische onderhoudsproducten van de wereld"

Ecover neemt zijn Amerikaanse sectorgenoot in milieuvriendelijke was- en schoonmaakproducten Method over. Door de fusie ontstaat de grootste producent van ecologische onderhoudsproducten ter wereld.

Samen omzet van 160 miljoen euro

"De fusie van Ecover en Method biedt ons een strategische positie op de Amerikaanse markt – de grootste en snelst groeiende markt voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten – en Method krijgt een Europese partner met een ongeëvenaarde erfenis, een stevige milieureputatie en ecologische productievoorzieningen", zegt een enthousiaste Philip Malmberg, die in mei vorig jaar CEO werd van Ecover met de expliciete opdracht een groeistrategie voor het bedrijf uit te stippelen.

 

De twee bedrijven zijn samen goed voor een bruto-omzet van zo’n 200 miljoen dollar (omgerekend een kleine 160 miljoen euro) en bieden werk aan een 300 mensen. Ecover en Method zullen als merken naast elkaar blijven bestaan, maar de groep beschikt nu wel over een distributienetwerk dat zich uitstrekt over Europa, de Verenigde Staten, Azië en Australië. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld.

 

Milieupionier sinds de jaren 1970

Het Amerikaanse Method, met hoofdzetel in San Fransisco, is te koop in meer dan 40.000 winkels in Noord-Amerika, Europa, Australië en Azië en is het op zes na snelst groeiende privébedrijf in de Verenigde Staten (bron: Inc.500). Method werd in 2000 opgericht door twee vrienden, Adam Lowry en Eric Ryan.

 

Ecover is een pak ouder: het bedrijf werd al eind jaren 1970 opgericht en was destijds een heuse milieupionier-trendsetter in het wereldje van de schoonmaakproducten. Alles begon met een fosfaatvrij waspoeder, maar anno 2012 heeft Ecover al 35 verschillende onderhouds- en lichaamsverzorgingsproducten die worden verdeeld in 40 landen. Ecover beschikt over productievestigingen in Malle en het Franse Boulogne-sur-Mer en telt 162 voltijdse medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top