RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags bier
  • Bedrijven AB InBev
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

AB InBev: consument heeft meer over voor bier

iconFood28 juli, 2022
Shutterstock.com

Na twee jaar corona hebben mensen wel wat over voor een frisse pint: hogere prijzen kunnen de pret niet bederven bij AB InBev. Consumenten kiezen zelf ook steeds meer voor de duurdere merken.

Pintjes boven alles

AB InBev groeide vorig kwartaal flink, niet zozeer omdat mensen meer dronken – het volume steeg ‘slechts’ met 3,4% – maar vooral omdat consumenten bereid zijn meer te betalen voor hun biertjes. De omzet steeg met 11,3% en klokte zo hoger af dan de 10,4% die analisten verwachtten, bericht Bloomberg.

CEO Michel Doukeris heeft het over een “gezond evenwicht tussen volume en prijs”, nu consumenten steeds vaker voor de premiummerken van de groep kiezen en de prijsstijgingen van de afgelopen maanden de vraag niet doen afnemen. Alleen in China is de bierverkoop door de aanhoudende coronabeperkingen gedaald. In Latijns-Amerika (met name in Brazilië, Colombia en Mexico) verkocht de Stellabrouwer zelfs fors meer bier.

Ook de operationele winst (ebitda) bleef zo toenemen, ondanks de sterk stijgende kosten voor graan, energie en verpakkingsmateriaal. De operationele winst steeg zo met 7,2% naar 5,1 miljard dollar (5 miljard euro). Voor de rest van het jaar houdt ’s werelds grootste brouwer vast aan zijn verwachting 4 à 8% meer winst te halen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • bier

Na twee jaar corona hebben mensen wel wat over voor een frisse pint: hogere prijzen kunnen de pret niet bederven bij AB InBev. Consumenten kiezen zelf ook steeds meer voor de duurdere merken.

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood18 augustus, 2022
    Ben & Jerry’s en Tony’s Chocolonely slaan de handen in elkaar

    Twee merken met een missie hebben elkaar gevonden: Ben & Jerry’s gaat z’n cacao voortaan fair inkopen via het platform van Tony’s Chocolonely. Beide bedrijven lanceren samen meteen ook enkele nieuwe producten.

  • iconFood17 augustus, 2022
    Zelfstandige supermarkten eisen ban op stuntpromoties en strenger vergunningsbeleid

    De concurrentie op de Belgische foodretailmarkt wordt onhoudbaar door een teveel aan supermarkten. Zelfstandige winkeluitbaters zien de marges krimpen en vragen overheidsmaatregelen.

  • iconFood17 augustus, 2022
    Carlsberg gaat voor nuluitstoot na sterke jaarhelft

    Carlsberg is het pre-coronaniveau ver voorbij. De brouwerijgroep is de schade van twee jaar pandemie aan het inhalen. Tegelijk lanceert de brouwerij nieuwe duurzaamheidsambities.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen29 juli, 2022
    De expansieplannen van Colruyt Group
  • iconFood28 juli, 2022
    België is lelijk eendje voor Carrefour
  • iconAlgemeen28 juli, 2022
    Amazon geeft Amazon.be definitief op
  • iconAlgemeen9 augustus, 2022
    Ochama levert nu ook in België, Frankrijk en Duitsland
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN