Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh | RetailDetail

Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh

Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh
Foto Albert Heijn

Albert Heijn en Delhaize zetten verder in op maaltijdboxen: terwijl AH's Allerhande vanaf morgen tal van extra bestelmogelijkheden biedt, gaat Delhaize dozen van HelloFresh aanbieden. 

 

Voor twee tot twintig personen

De Nederlandse keten wil klanten (zo goed als) helemaal vrij laten bij het bestellen van een Allerhandebox: ze kunnen voortaan één tot vijf maaltijden bestellen voor twee of vier personen. Voortaan is er bovendien keuze uit acht gerechten, waarvan drie vegetarische. Alle ingrediënten worden per maaltijd overigens in één zak gestoken. 

 

Commercieel directeur Marit van Egmond, ziet het zo: "Wij willen onze klanten inspireren te koken. Er is voor iedereen en voor elke gelegenheid een keuze, alledaags of juist meer culinair. En tegelijkertijd bieden we meer gemak. Een grote diversiteit aan gerechten met verse ingrediënten die je naar keuze kunt ophalen of laten bezorgen."

 

Geen concurrentie voor eigen box

Het Nieuwsblad leerde dan weer dat AH's Belgische broertje Delhaize een proefproject heeft opgestart met HelloFresh. In (voorlopig) zes vestigingen - drie in Antwerpen en drie in Gent - zal de keten van de leeuw een HelloFresh-maaltijdbox voor twee personen aanbieden aan 12,95 euro. Daarmee willen beide bedrijven volgens HelloFresh Benelux-CEO Maartje Frederiks inspelen op mensen die pas de dag zelf willen kiezen wat ze 's avonds eten, en dus niet enkele dagen op voorhand via de website van HelloFresh willen bestellen. 

 

Opvallend is dat Delhaize zelf al een eigen maaltijdboxdienst heeft met Click&cook. Er is evenwel geen vrees voor kannibalisatie, omdat Click&cook met een heel ander systeem werkt: daarbij kan de klant kiezen uit een kleine 2000 recepten, maar kan de ingrediënten niet in de precies juiste hoeveelheden per persoon kopen - het winkelmandje wordt dan gevuld met de standaardhoeveelheden zoals die ook in de winkel verkocht worden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.