Albert Heijn gaat klanttevredenheid meten | RetailDetail

Albert Heijn gaat klanttevredenheid meten

Albert Heijn gaat klanttevredenheid meten
TryLikes

Albert Heijn gaat in honderden filialen meetstations plaatsen om de klanttevredenheid te meten. De meetstations worden bijzonder eenvoudig: klanten kunnen kiezen uit een duim omhoog of een duim omlaag.

 

Zoals op Facebook

“Precies zoals mensen op Facebook gewend zijn om te doen”, zegt Janneke van den Heuvel van TryLikes, dat de meetstations levert, aan Distrifood. “Dat maakt deze manier van feedback geven heel laagdrempelig.” 

 

De komende maanden zullen de eerste filialen de meetstations mogen verwachten. Elke winkel krijgt drie of vier meetpalen, waarop een tiental verschillende vragen kunnen worden gesteld. Volgens TryLikes is hun systeem het eenvoudigste om snel feedback te krijgen. “Deze manier van enquêteren en data verwerken levert bedrijven als Albert Heijn een schat aan waardevolle informatie op. Als blijkt dat er op vrijdagmiddag veel dislikes zijn over de wachttijd bij een bepaalde kassa, dan kun je als filiaalmanager bijvoorbeeld het rooster aanpassen.”

 

De data moet ook trends voorspellen, door bijvoorbeeld op voorhand aan te geven dat een bepaalde afdeling moet worden aangevuld, omdat er in voorgaande weken veel ontevreden klanten waren. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.