Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden | RetailDetail

Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden

Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden

Albert Heijn is gestart met een operatie die ervoor moet zorgen dat de winkels van de supermarktketen warmer aanvoelen. Daarbij worden er enkele sfeerelementen toegevoegd, zoals het gebruik van hout.

“Meer sfeer”

“Kortgezegd komt het erop neer dat we een aantal supermarkten wat meer sfeer geven door het gebruik van hout en wat meer kleur in de winkel. Je ziet dit terug op de agf-afdeling, bij de koven en de canopies. Dit gebeurt de komende weken in circa zeshonderd winkels”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

 

Albert Heijn stelde in oktober van vorig jaar al dat de aankleding van de agf-afdeling zou aangepakt worden. De vestiging in Castricum was daarbij de eerste waarbij het staal in de winkel ruimte moest maken voor het gebruik van hout. De kans is niet onbestaande dat Albert Heijn voor het nieuwe interieur zijn inspiratie heeft gehaald bij het Belgische Delhaize, waar de houten aankleding al een tijdje een vertrouwd beeld is in de winkels van de nieuwste generatie.

 

Niet enkel het interieur, maar ook de verpakkingen en het assortiment zijn voor een stuk aangepast. Zo worden zacht fruit en fruitsalades in Castricum voortaan verkocht in wandkoelingen in plaats van losstaande koelingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.