Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca | RetailDetail

Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca

Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca

In Milaan verkent Carrefour de mogelijkheden van ‘blurring’, de branchevervaging tussen retail en horeca. Het opende een gemakswinkel die tegelijk ook een coworkingplek, een loungebar en een restaurant is. 

Ontbijt, lunch, aperitief

Naast een modern buurtwinkel is het concept Carrefour express ‘Urban Life’ ook een horecagelegenheid waar klanten terecht kunnen voor een smakelijk ontbijt, een lichte lunch of een gezellig aperitief. Of misschien is het wel omgekeerd en moet je dit een horecagelegenheid noemen waar je ook producten kunt kopen? 

 

Erg groot is de winkel niet: een goede 120 m² op twee verdiepingen. Op het gelijkvloers kunnen shoppers terecht in een cafetaria voor een ruime selectie ontbijtproducten, desserts en snacks. Daar bevinden zich ook een gourmetafdeling waar je pizza kunt bestellen en een afdeling Tokyo Street met versbereide sushi. Er is artisanaal ijs, er zijn meeneemmaaltijden maar ook een saladbar, een sappenhoek… Gerechten kun je meenemen naar huis of kantoor of ter plaatse consumeren.

 

Happy hour

De grote innovatie volgens Carrefour bevindt zich op de etage: in de coworkingruimte annex loungebar kunnen klanten zich neervlijen in comfortabele sofa’s om te werken, te ontspannen, één van de 200 internationale bieren te proeven of een hapje te eten. De zaak is elke dag open van 7 tot 22u en naar goede Italiaanse traditie is er elke avond happy hour tussen 18 en 21u.

 

De nieuwe winkel ligt aan de Corso Garibaldi 49, in het hart van de uitgangsbuurt van Milaan. Wellicht mikt de retailer met deze ligging niet enkel op buurtbewoners en nomadische professionals, maar ook op passerende zakenlui en toeristen. Italiaanse specialiteiten spelen de hoofdrol in het assortiment. Overigens innoveert Carrefour wel vaker in Milaan: het opende er eerder ook al een Carrefour market ‘Gourmet’ met premiumpositionering. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.