Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca

Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca

In Milaan verkent Carrefour de mogelijkheden van ‘blurring’, de branchevervaging tussen retail en horeca. Het opende een gemakswinkel die tegelijk ook een coworkingplek, een loungebar en een restaurant is. 

Ontbijt, lunch, aperitief

Naast een modern buurtwinkel is het concept Carrefour express ‘Urban Life’ ook een horecagelegenheid waar klanten terecht kunnen voor een smakelijk ontbijt, een lichte lunch of een gezellig aperitief. Of misschien is het wel omgekeerd en moet je dit een horecagelegenheid noemen waar je ook producten kunt kopen? 

 

Erg groot is de winkel niet: een goede 120 m² op twee verdiepingen. Op het gelijkvloers kunnen shoppers terecht in een cafetaria voor een ruime selectie ontbijtproducten, desserts en snacks. Daar bevinden zich ook een gourmetafdeling waar je pizza kunt bestellen en een afdeling Tokyo Street met versbereide sushi. Er is artisanaal ijs, er zijn meeneemmaaltijden maar ook een saladbar, een sappenhoek… Gerechten kun je meenemen naar huis of kantoor of ter plaatse consumeren.

 

Happy hour

De grote innovatie volgens Carrefour bevindt zich op de etage: in de coworkingruimte annex loungebar kunnen klanten zich neervlijen in comfortabele sofa’s om te werken, te ontspannen, één van de 200 internationale bieren te proeven of een hapje te eten. De zaak is elke dag open van 7 tot 22u en naar goede Italiaanse traditie is er elke avond happy hour tussen 18 en 21u.

 

De nieuwe winkel ligt aan de Corso Garibaldi 49, in het hart van de uitgangsbuurt van Milaan. Wellicht mikt de retailer met deze ligging niet enkel op buurtbewoners en nomadische professionals, maar ook op passerende zakenlui en toeristen. Italiaanse specialiteiten spelen de hoofdrol in het assortiment. Overigens innoveert Carrefour wel vaker in Milaan: het opende er eerder ook al een Carrefour market ‘Gourmet’ met premiumpositionering. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top