Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca

Carrefour express Urban Life verbindt retail en horeca

In Milaan verkent Carrefour de mogelijkheden van ‘blurring’, de branchevervaging tussen retail en horeca. Het opende een gemakswinkel die tegelijk ook een coworkingplek, een loungebar en een restaurant is. 

Ontbijt, lunch, aperitief

Naast een modern buurtwinkel is het concept Carrefour express ‘Urban Life’ ook een horecagelegenheid waar klanten terecht kunnen voor een smakelijk ontbijt, een lichte lunch of een gezellig aperitief. Of misschien is het wel omgekeerd en moet je dit een horecagelegenheid noemen waar je ook producten kunt kopen? 

 

Erg groot is de winkel niet: een goede 120 m² op twee verdiepingen. Op het gelijkvloers kunnen shoppers terecht in een cafetaria voor een ruime selectie ontbijtproducten, desserts en snacks. Daar bevinden zich ook een gourmetafdeling waar je pizza kunt bestellen en een afdeling Tokyo Street met versbereide sushi. Er is artisanaal ijs, er zijn meeneemmaaltijden maar ook een saladbar, een sappenhoek… Gerechten kun je meenemen naar huis of kantoor of ter plaatse consumeren.

 

Happy hour

De grote innovatie volgens Carrefour bevindt zich op de etage: in de coworkingruimte annex loungebar kunnen klanten zich neervlijen in comfortabele sofa’s om te werken, te ontspannen, één van de 200 internationale bieren te proeven of een hapje te eten. De zaak is elke dag open van 7 tot 22u en naar goede Italiaanse traditie is er elke avond happy hour tussen 18 en 21u.

 

De nieuwe winkel ligt aan de Corso Garibaldi 49, in het hart van de uitgangsbuurt van Milaan. Wellicht mikt de retailer met deze ligging niet enkel op buurtbewoners en nomadische professionals, maar ook op passerende zakenlui en toeristen. Italiaanse specialiteiten spelen de hoofdrol in het assortiment. Overigens innoveert Carrefour wel vaker in Milaan: het opende er eerder ook al een Carrefour market ‘Gourmet’ met premiumpositionering. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oekter, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Filet Pur: Een lege doos, vol gebakken lucht

08/12/2017

Dat de supermarkt niet meer is dan een vuilnisbak voor mislukkelingen, dat leerden we deze week, onder andere. De Sint bracht wel meer opwindend fmcg-nieuws, zoals blijkt uit dit vakkundig afgekruide nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Vijf supermarkttrends voor 2018

08/12/2017

De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD identificeert de vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen in de komende twaalf maanden.

Back to top