Eerste Belgische quinoa bij Colruyt | RetailDetail

Colruyt lanceert eerste Belgische quinoa van huismerk

Colruyt lanceert eerste Belgische quinoa van huismerk

De Colruyt Group brengt als eerste distributeur Belgische quinoa van eigen huismerk op de markt. Quinoa wordt voornamelijk geteeld in Zuid-Amerika, maar sinds kort zijn er ook quinoarassen die geschikt zijn voor het klimaat en de bodem in Europa. 

Duurzamer

Door kruisingen kan quinoa nu geteeld worden bij temperaturen van -4 tot 35 graden. Bovendien heeft het gewas weinig bemesting en water nodig en kan het groeien op meerdere bodems, waardoor het ook minder vatbaar is voor klimaatverandering.

 

De Colruyt Group werkt nu samen met een aantal Belgische telers om de keten naar de supermarkt zo kort mogelijk te houden. Zo is Belgische quinoa een stuk duurzamer dan de quinoa die uit Zuid-Amerika wordt geïmporteerd. De Belgische quinoa van Boni Selection is vanaf vandaag te vinden in de supermarkten van Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.