Boodschappenapp Crisp wil samen met winkelketen Dille & Kamille consumenten meer aanzetten tot het eten van meer seizoensgroenten. Daarom introduceren ze “Kraakverse Kilopakketten”, waarmee ze klanten naar duurzamere recepten willen bewegen.
Gezonde kwaliteit
De pakketten bevatten telkens een kilo aan seizoensgroenten, een recept voor een vegetarische maaltijd voor vier personen en een voucher voor een keukenhulpje, dat kan worden afgehaald in de winkels van Dille & Kamille in België en Nederland. De pakketten zijn sinds vandaag te koop in de app van Crisp.
Zo willen de twee bedrijven, die het duurzaamheidslabel van B Corp dragen, klanten richting seizoensgebonden en plantaardig koken nudgen. “Samen met Crisp hopen we mensen te inspireren om vaker groenten in de hoofdrol te zetten en zo op een makkelijke en bewuste manier te genieten van lekker eten”, zegt algemeen directeur Hans Geels van Dille & Kamille.
Crisp benadrukt dan weer het belang van regeneratieve landbouw: één van de pakketten zet rabarber van boer Folkert Botma centraal, die teelt met aandacht voor bodemherstel en biodiversiteit. De andere pakketten gebruiken verse Limburgse asperges voor een tagliatelle en een kilo diverse tomaten voor een piperade. Zoals het een aanbod seizoensgroenten betaamt, zal het aanbod regelmatig wisselen.
(Een eerdere versie van het artikel vermeldde dat één van de recepten ansjovis bevatte. Crisp heeft sindsdien het recept aangepast en het artikel is bijgewerkt om dit weer te geven.)