Cristal Alken wordt nationaal bier | RetailDetail

Cristal Alken wordt nationaal bier

Cristal Alken wordt nationaal bier

Cristal Alken wordt voortaan nationaal op de kaart gezet. Eigenaar Heineken ziet er immers voldoende potentieel in, omdat de verkoop van het Limburgse pilsbier jaar na jaar toeneemt met 5% à 10%, hoewel de biermarkt krimpt.

 

In het nieuw

“Het succes heeft vooral te maken met het hoppige karakter van Cristal. Dat valt blijkbaar in de smaak bij consumenten, die meer en meer op zoek gaan naar authentieke producten. Bovendien is Cristal nog een van de weinige Belgische pilsbieren die met zijn bittere en hoprijke smaak refereert naar de typische Tsjechische pils", zei marketingdirecteur Jan Bosselaers tegen Made in Limburg. De brouwerij in Alken zou liefst twintig miljoen euro aan investeringen tegemoet mogen zien in de komende twee jaar.

 

Om de nationale lancering te ondersteunen, wordt Cristal in het nieuw gestopt met een nieuw etiket, een nieuw logo en een nieuw glas. Verder stijgt het alcoholgehalte van 4,8% naar 5,0%. Volgens het bedrijf zal dat laatste echter niets wijzigen aan de smaak.

 

De nieuwe marketingcampagne om het bier nationaal te lanceren, ging van start met het uitdelen van gratis flesjes pils aan de Alkenaren.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.