Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel | RetailDetail

Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel

Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel
Foto Delhaize

Klanten en medewerkers van Delhaize gaan een bier brouwen, dat vanaf juni ten voordele van een goed doel zal worden verkocht in een veertigtal Antwerpse Delhaizewinkels.

 

Tournée Antwerpen

Delhaize voert al enkele jaren lokale liefdadigheidsacties met zelf gebottelde wijnen, maar deze keer opteert de retailer voor bier. Begin maart konden Delhaizeklanten in Antwerpen deelnemen aan de wedstrijd om brouwer voor één dag te worden. Uit meer dan 250 kandidaten werden 20 klanten geselecteerd om, samen met 15 winkelmedewerkers van Delhaize, een dag in de brouwerij mee te draaien.

 

De winnaars werden dinsdagochtend 17 april verwacht op de brouwerij van de Antwerpse Brouw Compagnie: daar kregen ze een theoretische opleiding bierbrouwen, die daarna in de praktijk werd omgezet. Tournée Antwerpen wordt een sterk blond bier, waarvan het volledige brouwproces zo’n zeven weken in beslag zal nemen.

 

Vanaf juni 2018 zal het nieuwe bier verkocht worden in een veertigtal Delhaizefilialen in en rond Antwerpen. Het bier zal te verkrijgen zijn in clips van 4x33cl en zal te koop staan voor 5,99 euro per clip, waarvan 1 euro integraal naar het Berrefonds gaat, een organisatie die steun biedt aan ouders die een kindje hebben verloren. De ambitie is om op het einde van de rit minimum 20.000 euro te verzamelen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.