Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel | RetailDetail

Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel

Delhaizeklanten brouwen bier voor goed doel
Foto Delhaize

Klanten en medewerkers van Delhaize gaan een bier brouwen, dat vanaf juni ten voordele van een goed doel zal worden verkocht in een veertigtal Antwerpse Delhaizewinkels.

 

Tournée Antwerpen

Delhaize voert al enkele jaren lokale liefdadigheidsacties met zelf gebottelde wijnen, maar deze keer opteert de retailer voor bier. Begin maart konden Delhaizeklanten in Antwerpen deelnemen aan de wedstrijd om brouwer voor één dag te worden. Uit meer dan 250 kandidaten werden 20 klanten geselecteerd om, samen met 15 winkelmedewerkers van Delhaize, een dag in de brouwerij mee te draaien.

 

De winnaars werden dinsdagochtend 17 april verwacht op de brouwerij van de Antwerpse Brouw Compagnie: daar kregen ze een theoretische opleiding bierbrouwen, die daarna in de praktijk werd omgezet. Tournée Antwerpen wordt een sterk blond bier, waarvan het volledige brouwproces zo’n zeven weken in beslag zal nemen.

 

Vanaf juni 2018 zal het nieuwe bier verkocht worden in een veertigtal Delhaizefilialen in en rond Antwerpen. Het bier zal te verkrijgen zijn in clips van 4x33cl en zal te koop staan voor 5,99 euro per clip, waarvan 1 euro integraal naar het Berrefonds gaat, een organisatie die steun biedt aan ouders die een kindje hebben verloren. De ambitie is om op het einde van de rit minimum 20.000 euro te verzamelen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.