BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Deliveroo beleeft nieuw topjaar

iconFood20 januari, 2022

Maaltijdbezorger Deliveroo heeft opnieuw een jaar van sterke groei achter de rug. In het laatste kwartaal van 2021 was er wel sprake van een groeivertraging, door de hoge vergelijkingsbasis uit 2020.

 

Meer bestellingen, lagere orderwaarde

Tussen oktober en december steeg de bruto transactiewaarde (GTV) van Deliveroo met een derde tot 1,73 miljard pond (2,1 miljard euro). Het aantal bestellingen nam toe met 42%, maar de gemiddelde orderwaarde daalde met 7% en kwam zo weer quasi op pre-coronaniveau uit.

 

Over het volledige kalenderjaar zag Deliveroo de GTV oplopen tot 6,63 miljard pond (7,9 miljard euro), een stijging met liefst 67%. Dat de groei in het laatste kwartaal wat lager uitkwam, heeft veel te maken met de hoge vergelijkingsbasis uit 2020, toen het bedrijf kon profiteren van de lockdown in heel wat markten. “We sloten 2021 af met een sterk vierde kwartaal, en onze GTV-groei over het hele jaar van 70% in constante valuta was aan de bovenkant van de eerder bijgestelde prognose”, zei topman Will Shu.

 

Werknemersstatuut

In oktober trok Deliveroo zich definitief terug uit Spanje, officieel omdat het grote investeringen zou vergen om in het Zuid-Europese land een significant marktaandeel te verwerven en behouden. Toch is het vertrek vooral ingegeven door nieuwe Spaanse regelgeving die in de zomer van kracht werd, waardoor de bezorgers niet meer als freelancer of zelfstandige mogen werken.

 

De discussie omtrent het statuut van de koeriers is ook in ons land erg actueel. Eerder deze maand besliste het Brusselse arbeidsauditoraat in beroep te gaan tegen de uitspraak van de rechter die had geoordeeld dat de bezorgers geen schijnzelfstandigen zijn.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Maaltijdbezorger Deliveroo heeft opnieuw een jaar van sterke groei achter de rug. In het laatste kwartaal van 2021 was er wel sprake van een groeivertraging, door de hoge vergelijkingsbasis uit 2020.   Meer bestellingen, lagere orderwaarde Tussen oktober en december steeg de bruto transactiewaarde (GTV) van Deliveroo met een derde tot 1,73 miljard pond (2,1 miljard euro). Het aantal bestellingen nam toe met 42%, maar de gemiddelde orderwaarde daalde met 7% en kwam zo weer quasi op pre-coronaniveau uit.   Over het volledige kalenderjaar zag Deliveroo de GTV oplopen tot 6,63 miljard pond (7,9 miljard euro), een stijging met liefst 67%. Dat de groei...

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket

    Maaltijdbox Ekomenu toont voortaan de eco- én gezondheidsscore van wat mensen eten. Op de kassabon krijgen klanten de voetafdruk van hun bestelling te zien. Ze kunnen daar ook persoonlijke streefdoelen aan koppelen.

  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement

    De Franse supermarktgroep Casino biedt senioren een eigen abonnementsformule aan. Ze hoeven een pak minder te betalen voor de service dan jongere klanten. Al betalen studenten nog minder.

  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst

    Met de service eFarmz Express kunnen Brusselse klanten van de bio-webshop voortaan hun onlinebestellingen de dag zelf al aan huis bezorgd krijgen. De dienst zal later worden uitgerold naar de rest van het land.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be