Domino’s Pizza Enterprises heeft sterke halfjaarcijfers gepubliceerd, met de Benelux als motor voor het succes. De omzet steeg wereldwijd met bijna 15%.
Benelux
De omzet van DPE steeg het voorbije halfjaar met 14,6% tot 1,43 miljard dollar (1,26 miljard euro). Wereldwijd (versta: in Australië, België, Duitsland, Frankrijk, Japan, Monaco, Nederland en Nieuw-Zeeland) noteerde DPE 32 miljoen bestellingen. In Europa groeide de verkoop van met 17,4% tot 349,9 miljoen euro. Over eventuele winstcijfers werd niets bekendgemaakt.
In Nederland en België opende Domino’s de voorbije zes maanden vier winkels per maand. Inmiddels telt Domino’s in Europa duizend winkels, waarvan 270 in Nederland en 73 in België. Beide landen noteerden de sterkste groei binnen de groep en zijn volgens Misja Vroom, CEO voor Nederland en België, “de motor van het succes van Domino’s pizza in Europa en binnen Domino’s Pizza Enterprises.” Die status dankt de Benelux onder andere aan de succesvolle lancering van de veganistische pizza’s in april, klinkt het.
Volgens Vroom komen er dit jaar in België en Nederland nog eens dertig vestigingen bij en wil de keten de grootste maaltijdbezorger van het land worden. Ook de dienst ‘Order Anywhere’, waarbij pizzaliefhebbers hun pizza kunnen bestellen en laten bezorgen waar en wanneer ze maar willen, komt dit jaar naar België.