Ekoplaza test webshop voor Belgische klanten

Ekoplaza test webshop voor Belgische klanten
Ekoplaza

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is gestart met een test rond de online verkoop aan Belgische klanten. Net als in Nederland worden de bestellingen gewoon aan huis geleverd. Fysieke vestigingen komen er nog niet in België.

Kleinere filialen

Deze week moeten de eerste leveringen aan Belgische klanten al plaatsvinden. Daarbij wordt vooral de focus gelegd op Vlaanderen, omwille van de taal. Belgische klanten vragen ook al langer om fysieke filialen, maar die komen er voorlopig niet. “Voorlopig gaan we kijken wat de reacties zijn op onze online activiteiten”, zegt algemeen directeur Erik Does aan RetailTrends.

 

In Nederland heeft Ekoplaza al een uitgebreide online dienst, met bezorgingen in heel Nederland. Die webshop is zo’n succes dat het bedrijf tegenwoordig vooral kleinere filialen opent en volgens Does is er ook geen nood meer aan veel meer winkels dan de huidige 75. In plaats daarvan wil de biosupermarkt nieuwe manieren ontwikkelen om de klant te bereiken, zoals samenwerken met maaltijdbezorgers of afhaalpunten bij boerderijwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top