Ekoplaza test webshop voor Belgische klanten

Ekoplaza test webshop voor Belgische klanten
Ekoplaza

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is gestart met een test rond de online verkoop aan Belgische klanten. Net als in Nederland worden de bestellingen gewoon aan huis geleverd. Fysieke vestigingen komen er nog niet in België.

Kleinere filialen

Deze week moeten de eerste leveringen aan Belgische klanten al plaatsvinden. Daarbij wordt vooral de focus gelegd op Vlaanderen, omwille van de taal. Belgische klanten vragen ook al langer om fysieke filialen, maar die komen er voorlopig niet. “Voorlopig gaan we kijken wat de reacties zijn op onze online activiteiten”, zegt algemeen directeur Erik Does aan RetailTrends.

 

In Nederland heeft Ekoplaza al een uitgebreide online dienst, met bezorgingen in heel Nederland. Die webshop is zo’n succes dat het bedrijf tegenwoordig vooral kleinere filialen opent en volgens Does is er ook geen nood meer aan veel meer winkels dan de huidige 75. In plaats daarvan wil de biosupermarkt nieuwe manieren ontwikkelen om de klant te bereiken, zoals samenwerken met maaltijdbezorgers of afhaalpunten bij boerderijwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top