Groenten spelen hoofdrol in de ‘Pure’ maaltijden van Pascale Naessens en Delhaize | RetailDetail

Groenten spelen hoofdrol in ‘Pure’ maaltijden van Pascale Naessens en Delhaize

Groenten spelen hoofdrol in ‘Pure’ maaltijden van Pascale Naessens en Delhaize
Foto: Delhaize

Minstens 50% groenten, geen suikers, bewaarmiddelen of additieven, en duurzaam verpakt: dat zijn de krachtlijnen van de ‘Pure’ maaltijden die gezondheidsicoon Pascale Naessen bedacht voor Delhaize.

Gezondere eetgewoonten

Al bijna twintig jaar doet Delhaize geregeld een beroep op de talenten van bekende koks en experts, zoals Yves Mattagne, Sergio Herman en Peter Goossens. Nu vervoegt ook Pascale Naessens dat lijstje. Een logische stap, vindt ze zelf: “Niet alleen is Delhaize mijn favoriete supermarkt om mijn dagelijkse boodschappen te doen, wij hebben ook heel wat waarden gemeen. We zetten beiden mensen aan om gezondere eet- en leefgewoonten aan te nemen en werken stuk voor stuk met kwaliteitsvoeding.”

 

Het ‘Pure’ assortiment van Pascale Naessens bestaat een gevarieerde keuze aan eenvoudige, pure gerechten, waarvan twee op basis van vlees (één met kip en één met zuiver varkensgehakt) en twee vegetarische opties. Ze zijn geïnspireerd op recepten die in haar ‘Puur’ kookboeken voorkomen, bevatten 50% tot 80% groenten en uiteraard geen geraffineerde suikers, bewaarmiddelen of additieven.

 

Ook duurzaamheid dragen Delhaize en Pascale Naessens hoog in het vaandel: de schalen van de maaltijden bestaan uit minimum 50% gerecycleerd materiaal. Naast de impact op het milieu, heeft de CPET-verpakking als voordeel dat de schalen extreme temperaturen aankunnen (van -20°C tot 220°C) en zowel in de microgolf als in de oven kunnen worden opgewarmd.

 

De vier recepten: Kippenhaas met pompoen, bloemkoolrijst en tomatensalsa (420g); Ragout met slierten van courgette (400g); Sobanoedels met courgette, wortel, broccoli en soja-hazelnotensaus (420g); Prei, witte kool, spinazie met feta-kurkumasaus en cashewnoten (400g). Ze kosten elk 5,99 euro.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.