De Belgische hamburgerketen Manhattn’s wil snel doorgroeien van de huidige elf naar veertig vestigingen – ook in het buitenland, met franchisingpartners in Frankrijk en Nederland.
Kantelpunt
Manhattn’s werd in 2014 opgericht door de broers Philippe en Jerome Vandermeulen. Het bedrijf zegt zich van andere premium burgerketens te onderscheiden door de “New Yorkse insteek” en de sterke visuele identiteit. De eerste twee vestigingen openden de deuren in Brussel, daarna volgden steden als Antwerpen, Gent en Leuven. Intussen is de keten ook in het buitenland actief, met twee vestigingen in Parijs. Daar komt er straks een derde bij.
Dit jaar verwacht de hamburgerketen twintig miljoen euro omzet te draaien met 150 werknemers, maar het is de ambitie te groeien naar een veertigtal locaties tegen 2029, zeggen de oprichters aan De Tijd: “We komen op een kantelpunt. We zijn klaar om exponentieel te groeien. Als het in Parijs lukt, zal het ook in pakweg Lyon of Rotterdam werken.” Daarom gaat de keten op zoek naar franchisepartners in Frankrijk en Nederland. Het concept en de organisatiestructuur zijn er klaar voor, maakt de keten zich sterk.