RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Innovatie
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hopla: hoe Carrefour aan de slag gaat met ChatGPT

icon
Food9 juni, 2023

In Frankrijk lanceert Carrefour Hopla, een chatbot met artificiële intelligentie die klanten helpt bij de boodschappen. De retailer gebruikt ook generatieve AI voor enkele interne processen, zoals inkoop en productfiches.

Receptideeën

Op de website carrefour.fr kunnen shoppers voortaan in natuurlijke taal vragen stellen aan een intelligente assistent, genaamd Hopla. De nieuwe chatbot is gebaseerd op OpenAI-technologie, met name GPT-4, en helpt klanten bij de boodschappen. Hij kan bijvoorbeeld receptideeën aanreiken op basis van de inhoud van je koelkast. Of hij kan een winkelmandje voorstellen op basis van een gewenst budget, dieetwensen of menu-ideeën. Hopla beantwoordt overigens enkel voedselgerelateerde vragen. Op andere vragen krijg je de reactie “Ik ben niet gekwalificeerd om te antwoorden”.

Het is niet de enige toepassing van generatieve AI bij Carrefour. De retailer gebruikt de technologie ook al om ijn productfiches te verbeteren. Al meer dan 2000 met AI gegenereerde productfiches staan online. Ook is Carrefour begonnen met het gebruik van kunstmatige intelligentie voor zijn interne inkoopprocessen: medewerkers van de afdeling Achats Non Marchands krijgen ondersteuning bij taken als het opstellen van aanbestedingen en het analyseren van offertes. Voor al deze oplossingen werkt Carrefour samen met OpenAI partners Bain & Company en Microsoft.

“Dankzij onze digitale en datacultuur zijn we al een heel eind op weg met kunstmatige intelligentie. Generatieve AI zal ons in staat stellen om de ervaring van onze klanten te verrijken en onze werkwijze fundamenteel te transformeren. De integratie van de technologieën van OpenAI is een geweldige kans voor Carrefour. Door te pionieren met het gebruik van generatieve AI willen we een stap voor zijn en de retailwereld van morgen uitvinden”, zegt voorzitter en CEO Alexandre Bompard van Carrefour.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

In Frankrijk lanceert Carrefour Hopla,een chatbot met artificiële intelligentie, die klanten helpt bij het doen van de boodschappen. De retailer gebruikt generatieve AI ook voor enkele interne processen, zoals inkoop en productfiches.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food22 september, 2023
    Dit zijn de 27 winkels waarvoor Louis Delhaize geen toekomst meer ziet

    Het einde nadert voor winkelketens Match en Smatch. Het merendeel van de vestigingen vond dan wel een bereidwillige koper in Colruyt Group, maar voor deze 27 winkels vindt eigenaar Louis Delhaize (voorlopig?) toch geen oplossing.

  • icon
    Food22 september, 2023
    Winst Lidl staat onder druk

    Lidl kampt met flink dalende winstcijfers: vorig jaar zakte de nettowinst met bijna een half miljard euro naar 2%. Door de stijgende rentevoeten lijkt er ook niet meteen beterschap in het verschiet.

  • icon
    Food22 september, 2023
    [Filet Pur] Bám!

    Nee, het Gele Gevaar gaat niét naar huis. Er komt wél een abrupt einde aan een gedurfd experiment met hoge prijzen. Intussen is de franchiseringsgolf in de foodretail gewoonweg niet te stoppen, al zijn er nog altijd mensen die dat niet lijken te geloven. Lezen die Filet Pur wel?

Evenementen
  • 19
    okt

    Category Management Congress
  • 23
    nov

    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon

    Food5 september, 2023

    Overnemers Delhaize-supermarkten doorgelicht: opvallend veel store managers

  • icon

    Food29 augustus, 2023

    Sligro herstructureert: Belgische directie moet gaan

  • icon

    Food4 september, 2023

    Voor deze 17 bijkomende supermarkten vond Delhaize overnemers

  • icon

    Food13 september, 2023

    Hoe Lunch Garden jonge gezinnen verleidt

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN