RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Lidl
  • Onderwerpen In beeldWinkelconcept
  • Geografie Antwerpen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] Niet kopen, wel kijken en voelen in de Lupilu pop-up van Lidl

icon
Food12 juni, 2024

In een tijdelijke winkel geeft Lidl z’n uitgebreide babyassortiment onder het huismerk Lupilu de ruimte. Shoppers kunnen er kennismaken met de kwaliteit van de producten. In non-food heeft private label nog een inhaalslag te maken.

Inspirerende winkelomgeving

Woensdagmiddag opende Lidl de al eerder aangekondigde Lupilu pop-upwinkel op de Antwerpse Meir. Met deze tijdelijke winkel op een toplocatie wil de discounter z’n uitgebreide baby-assortiment onder het huismerk in de kijker zetten. De babycategorie is strategisch erg belangrijk voor Lidl: jonge gezinnen zijn immers een interessante doelgroep.

Shoppers vinden hier wel 1800 referenties, van voeding over verzorgingsproducten en luiers tot kledij, accessoires en speelgoed. Het merendeel van dat aanbod verkoopt Lidl uitsluitend online. Hier brengt de retailer de categorie ook offline: het assortiment krijgt volop de ruimte in een mooie, inspirerende winkelomgeving op twee verdiepingen, met de focus op kledij, speelgoed en voeding op het gelijkvloers en op accessoires en kinderkamers op de eerste verdieping. Er is beneden ook een speelhoek, pashokjes en een verzorgingskamer.

Drempel wegnemen

De producten kopen en meenemen kan je hier niet: wel kijken, vastpakken, voelen, testen. QR-codes bij de producten leiden naar de webshop. “We willen de kwaliteit van ons assortiment aantonen,” vertelt woordvoerster Isabelle Colbrandt. “Voor jonge ouders is dat superbelangrijk. Huismerken zijn al wel een evidentie in voeding, maar in non-food zijn A-merken nog vaak de referentie. We willen die drempel wegnemen.”

De retailer breidt z’n aanbod zowel online als offline nog voortdurend uit naar nieuwe categorieën, om een echte “one stop shop” te worden. In de fysieke winkels is het aantal referenties al gestegen tot 2400, en dat worden er binnen afzienbare tijd 2600.

De baby-pop-up is een lokaal initiatief van Lidl België: voor de retailer is dit dus een internationale primeur. “We gaan onze buitenlandse collega’s zeker op de hoogte brengen. Ook voor onze tijdelijke kerstwinkel van enkele jaren geleden was er veel bijval.” De Lupilu pop-upwinkel is nog geopend tot 22 juni.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food14 juli, 2025
    Assortiment van HEMA bij Jumbo geen succes

    De omzet van het schap met HEMA-producten in de supermarkten van Jumbo is volgens experts “veel te laag”. Omgekeerd verschijnen er geen Jumbo-producten bij de warenhuisketen, hoewel dat eerder was aangekondigd.

  • icon
    Food14 juli, 2025
    Carrefour herstructureert in Italië

    Carrefour schrapt 175 jobs op zijn Italiaanse hoofdkantoor in Milaan. De herstructurering wakkert opnieuw geruchten aan over een exit van de retailer uit het land.

  • icon
    Food14 juli, 2025
    Albert Heijn voert campagne met B Corp-merken

    Albert Heijn voert in Nederland campagne met A-merken die een B Corp-certificering hebben, om klanten aan te zetten tot bewuste aankoopkeuzes. De retailer is zelf ook B Corp gecertificeerd.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food24 juni, 2025
    [In Beeld] Zo ziet een Franse Colruyt eruit
  • icon
    Food23 juni, 2025
    Colruyt “houdt alle pistes open” voor ZEB en Bike Republic
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN