Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn | RetailDetail

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn
Shutterstock

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

 

Snelle oplossing

Voor het nieuwe jaar moesten er nieuwe prijsafspraken komen tussen Johma en Albert Heijn, maar die zitten momenteel in het slop. Johma heeft daarom beslist om zijn producten voorlopig niet meer te leveren.

 

Beide partijen hebben er wel vertrouwen in dat het probleem snel opgelost zal zijn. "Tot die tijd proberen wij onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn met alternatieve producten”, klinkt het bij Albert Heijn volgens de NOS. Ook bij Johma zeggen ze dat het probleem normaal snel opgelost zal zijn.

 

Het is niet de eerste keer dat bij Albert Heijn producten al dan niet tijdelijk uit de winkelrekken verdwijnen. Zo haalde het vorige zomer nog een aantal kazen uit de winkels, na een dispuut met de leverancier. Ook producten van Grolsch en Kraft Heinz werden zo tijdelijk geweerd. In 2005 was het dan weer koekenleverancier Peijenburg zelf die zijn koekjes niet meer wilde leveren, omdat het vond dat die te goedkoop werden verkocht. Dat leidde zelfs tot een rechtszaak, waarin Peijnenburg uiteindelijk aan het langste eind trok.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.