Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018 | RetailDetail

Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018

Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018

De grootste Lidl van Vlaanderen opent vandaag in Melle: de 300e Belgische winkel van de keten heeft een winkeloppervlakte van 1.685 m². Dat brengt nog geen einde aan de groei: tussen nu en 2020 wil de keten gemiddeld om de twee weken een supermarkt openen.

 

Laadpalen, vers brood en bio

De nieuwe winkel in Melle biedt een assortiment van 1.500 producten, waarvan traditiegetrouw 90% uit eigen merken bestaat. Blinkvanger is de ruime bakkerij, waar dagelijks meerdere malen gebakken wordt. “Dit filiaal heeft een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant. We besteden ook veel aandacht aan lokale producten, wat steeds meer gewaardeerd wordt door onze klanten. Zo is meer dan 50% van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter”, zegt Lidl-woordvoerder Isabelle Colbrandt. In totaal gaan in Melle meer dan 35 medewerkers aan de slag. 

 

Het filiaal telt verder zo’n 150 parkeerplaatsen. Ook kunnen klanten aan één van de twee laadpalen op de parking gratis hun elektrische wagen of fiets laden tijdens het winkelen. Zonnepanelen op het dak voorzien die laadpalen van stroom. 

 

Twintig winkelopeningen per jaar

Jaarlijks wil Lidl een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen, waarbij duurzaamheid centraal komt te staan. Tegen 2020 zal de versdiscounter ook nog 1.500 nieuwe medewerkers aanwerven. Uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dan ook dat de groei van het marktaandeel van Lidl België zich gestaag verder zet.

 

Lidl sloot 2017 af met een marktaandeel van 8,6%, een stijging van 4 procentpunt en een record voor de keten. Bijna twee op de drie Belgen zou vorig jaar ook bij de supermarktformule over de vloer zijn gekomen: de penetratie steeg van 61,9 naar 63,4%. Klanten komen ook vaker terug, aangezien de gemiddelde frequentie toenam met 0,7 punt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.