Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018 | RetailDetail

Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018

Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018

De grootste Lidl van Vlaanderen opent vandaag in Melle: de 300e Belgische winkel van de keten heeft een winkeloppervlakte van 1.685 m². Dat brengt nog geen einde aan de groei: tussen nu en 2020 wil de keten gemiddeld om de twee weken een supermarkt openen.

 

Laadpalen, vers brood en bio

De nieuwe winkel in Melle biedt een assortiment van 1.500 producten, waarvan traditiegetrouw 90% uit eigen merken bestaat. Blinkvanger is de ruime bakkerij, waar dagelijks meerdere malen gebakken wordt. “Dit filiaal heeft een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant. We besteden ook veel aandacht aan lokale producten, wat steeds meer gewaardeerd wordt door onze klanten. Zo is meer dan 50% van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter”, zegt Lidl-woordvoerder Isabelle Colbrandt. In totaal gaan in Melle meer dan 35 medewerkers aan de slag. 

 

Het filiaal telt verder zo’n 150 parkeerplaatsen. Ook kunnen klanten aan één van de twee laadpalen op de parking gratis hun elektrische wagen of fiets laden tijdens het winkelen. Zonnepanelen op het dak voorzien die laadpalen van stroom. 

 

Twintig winkelopeningen per jaar

Jaarlijks wil Lidl een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen, waarbij duurzaamheid centraal komt te staan. Tegen 2020 zal de versdiscounter ook nog 1.500 nieuwe medewerkers aanwerven. Uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dan ook dat de groei van het marktaandeel van Lidl België zich gestaag verder zet.

 

Lidl sloot 2017 af met een marktaandeel van 8,6%, een stijging van 4 procentpunt en een record voor de keten. Bijna twee op de drie Belgen zou vorig jaar ook bij de supermarktformule over de vloer zijn gekomen: de penetratie steeg van 61,9 naar 63,4%. Klanten komen ook vaker terug, aangezien de gemiddelde frequentie toenam met 0,7 punt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.