Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018 | RetailDetail

Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018

Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018

De grootste Lidl van Vlaanderen opent vandaag in Melle: de 300e Belgische winkel van de keten heeft een winkeloppervlakte van 1.685 m². Dat brengt nog geen einde aan de groei: tussen nu en 2020 wil de keten gemiddeld om de twee weken een supermarkt openen.

 

Laadpalen, vers brood en bio

De nieuwe winkel in Melle biedt een assortiment van 1.500 producten, waarvan traditiegetrouw 90% uit eigen merken bestaat. Blinkvanger is de ruime bakkerij, waar dagelijks meerdere malen gebakken wordt. “Dit filiaal heeft een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant. We besteden ook veel aandacht aan lokale producten, wat steeds meer gewaardeerd wordt door onze klanten. Zo is meer dan 50% van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter”, zegt Lidl-woordvoerder Isabelle Colbrandt. In totaal gaan in Melle meer dan 35 medewerkers aan de slag. 

 

Het filiaal telt verder zo’n 150 parkeerplaatsen. Ook kunnen klanten aan één van de twee laadpalen op de parking gratis hun elektrische wagen of fiets laden tijdens het winkelen. Zonnepanelen op het dak voorzien die laadpalen van stroom. 

 

Twintig winkelopeningen per jaar

Jaarlijks wil Lidl een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen, waarbij duurzaamheid centraal komt te staan. Tegen 2020 zal de versdiscounter ook nog 1.500 nieuwe medewerkers aanwerven. Uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dan ook dat de groei van het marktaandeel van Lidl België zich gestaag verder zet.

 

Lidl sloot 2017 af met een marktaandeel van 8,6%, een stijging van 4 procentpunt en een record voor de keten. Bijna twee op de drie Belgen zou vorig jaar ook bij de supermarktformule over de vloer zijn gekomen: de penetratie steeg van 61,9 naar 63,4%. Klanten komen ook vaker terug, aangezien de gemiddelde frequentie toenam met 0,7 punt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Back to top