Via zijn investeringsfonds FF2032 heeft Lotus Bakeries een minderheidsbelang verworven in chipsmerk The Good Crisp Company. Dat wil gezonde snacks commercialiseren.
Sterk groeitraject
The Good Crisp Company werd in 2015 in Australië opgericht door Matthew Parry. Hij zocht een gezonder alternatief voor traditionele chips. Om zijn bedrijf verder uit te bouwen verhuisde Parry naar de Verenigde Staten, waar het merk inmiddels meer dan 13.000 distributiepunten telt, waaronder grote retailers als Walmart, Whole Foods en Kroger.
Het assortiment van The Good Crisp Company bestaat uit natuurlijke, glutenvrije, non-gmo en allergeenvriendelijke chips die volledig vrij zijn van kunstmatige smaak- en kleurstoffen en smaakversterkers. Ze zijn verkrijgbaar in vijf smaken en twee formaten. Naast chips produceert het bedrijf sinds kort ook kaasballetjes.
“We zijn bijzonder verheugd dat we FF2032 in ons team kunnen verwelkomen. Als onderdeel van de Lotus Bakeries groep brengt FF2032 generaties ervaring mee in het ontwikkelen en commercialiseren van heerlijke snacks”, zegt Parry in een persbericht.
Met The Good Crisp Company voegt Lotus Bakeries een vijfde beloftevol voedingsbedrijf toe aan zijn investeringsportefeuille. Eerder nam FF2032 al participaties in Love Corn (maïssnacks), Partake (gluten- en allergeenvrije koekjes), Peter’s Yard (zuurdesemtoastjes) en Oot (granola).