Hellmann’s mayonaise opent eigen deli in Antwerpen | RetailDetail

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen
Foto: Unilever

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

 

The Big Apple zes weken in ’t Stad

De pop-up moet de “food culture van The Big Apple” naar ’t Stad brengen, met de typische gerechten en het interieur van deli’s zoals je die in de Verenigde Staten aantreft. Sinds de opening van Katz’s Deli in 1888 zijn deli’s en hun gerechten, zoals een pastramisandwich, klassiekers in New York. Ook Unilevers mayonaisemerk Hellmann’s heeft er zijn origines: in het begin van de twintigste eeuw opende de Duitser Richard Hellmann zijn eigen deli, waar hij sandwiches met zelfgemaakte mayonaise serveerde.

 

Die roots wil Unilever nu laten herbeleven met een pop-upbar, die van 20 april tot en met 3 juni 2018 openblijft. Consumenten kunnen er burgers, salades en ‘sandwiches’ krijgen, waaronder deli-klassiekers zoals een Reuben Sandwich (met pastrami en ‘thousand island’-dressing), Waldorf-salade of ‘Salmon cream cheese’-bagel. Bezoekers kunnen er ook zowel ter plaatse eten als gerechten naar huis meenemen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.