Bij McDonald’s België kwamen in 2018 4,2 miljoen meer klanten langs. Dit jaar wil de hamburgerketen dan ook vier nieuwe restaurants openen en zo’n 20 miljoen euro investeren in het land.
Tafelbediening bijna overal
McDonald’s heeft in België naar eigen zeggen een mooi jaar achter de rug: de fastfoodketen mocht vorig jaar 4,2 miljoen extra klanten verwelkomen en opende vier vestigingen in Courcelles, Couvin, Hannut en Sambreville. Dertig vestigingen gingen over naar het McDo 2.0-concept, waarbij de hamburgers pas na de bestelling worden bereid en klanten aan tafel worden bediend. Van de 84 vestigingen bieden er nu al 79 tafelbediening aan. Alles samen was 2018 goed voor een investering van ruim 25 miljoen euro in de Belgische markt.
De hamburgerketen zegt ook 20 miljoen euro te willen investeren in nog eens vier nieuwe vestigingen en in duurzaamheid: de keten toont zich trots op een proefproject met tot nu toe negen deelnemende vestigingen, waar de plastic rietjes zijn vervangen door kartonnen rietjes. Klanten krijgen ook enkel nog rietjes als ze het vragen.
Vandaag heeft McDonald’s 84 vestigingen onder leiding van 24 franchisenemers in België. De keten stelt 4971 mensen tewerk, waarvan 478 nieuwe arbeidsplaatsen zijn sinds afgelopen jaar.