BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Mededingingsautoriteit onderzoekt (alweer) bierprijzen

iconFood3 april, 2015

Geen officieel onderzoek

De Mededingingsautoriteit stelt zich vragen bij de gelijktijdigheid van de prijsverhogingen: zowel de timing als de motivatie was bij beide bedrijven zeer gelijkaardig, leerde De Tijd. Zowel AB InBev als Alken-Maes hadden in februari aangegeven dat ze de prijs voor hun horecaklanten ging optrekken, om zo te kunnen blijven investeren in de toekomst.

 

Voorlopig is er voor alle duidelijkheid nog geen sprake van een officieel onderzoek: aan de betrokken partijen wordt enkel gevraagd om extra informatie te geven. Pas daarna zal er beslist worden of er wordt overgegaan naar een officieel onderzoek.

 

Bedrijven ontkennen

Bij de twee brouwersgroepen ontkennen ze ondertussen dat er prijsafspraken zijn gemaakt. “Om een succesvolle toekomst in België te garanderen, moeten we blijven waken over een weloverwogen prijszetting“, zegt AB Inbev in een reactie. “Deze passen we dan ook aan in functie van de economische situatie op de markt, voornamelijk op basis van elementen die een invloed hebben op onze kosten of naar aanleiding van geplande investeringen en innovaties.”

 

In 2012 was er ook al eens een informeel onderzoek naar de prijzen van AB InBev en Alken-Maes. Toen was het oordeel dat er geen prijsafspraken werden gemaakt.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Geen officieel onderzoek De Mededingingsautoriteit stelt zich vragen bij de gelijktijdigheid van de prijsverhogingen: zowel de timing als de motivatie was bij beide bedrijven zeer gelijkaardig, leerde De Tijd. Zowel AB InBev als Alken-Maes hadden in februari aangegeven dat ze de prijs voor hun horecaklanten ging optrekken, om zo te kunnen blijven investeren in de toekomst.   Voorlopig is er voor alle duidelijkheid nog geen sprake van een officieel onderzoek: aan de betrokken partijen wordt enkel gevraagd om extra informatie te geven. Pas daarna zal er beslist worden of er wordt overgegaan naar een officieel onderzoek.   Bedrijven ontkennen Bij...

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket

    Maaltijdbox Ekomenu toont voortaan de eco- én gezondheidsscore van wat mensen eten. Op de kassabon krijgen klanten de voetafdruk van hun bestelling te zien. Ze kunnen daar ook persoonlijke streefdoelen aan koppelen.

  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement

    De Franse supermarktgroep Casino biedt senioren een eigen abonnementsformule aan. Ze hoeven een pak minder te betalen voor de service dan jongere klanten. Al betalen studenten nog minder.

  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst

    Met de service eFarmz Express kunnen Brusselse klanten van de bio-webshop voortaan hun onlinebestellingen de dag zelf al aan huis bezorgd krijgen. De dienst zal later worden uitgerold naar de rest van het land.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be