BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Fusie tussen Ahold Delhaize en Kroger zou zinvol zijn”

iconFood9 augustus, 2019

Een fusie tussen Ahold Delhaize en de Amerikaanse supermarktgroep Kroger zou veel steek houden, volgens een analist van Bernstein Research. Samen zouden de twee in de Verenigde Staten 36% meer waard kunnen worden en een miljardenwinst aan synergieën kunnen boeken.

 

1,2 miljard aan synergievoordelen

De suggestie is niet nieuw, maar wordt wel weer nieuw leven ingeblazen door Bruno Monteyne, hoofdanalist Europese retail bij het Amerikaanse onderzoeksbureau. Ahold Delhaize en Kroger zouden een zinvolle match zijn op de Amerikaanse markt, waar nood is aan consolidatie en schaalvergroting om op te kunnen tornen tegen giganten Walmart en Amazon. Samen zouden de twee groepen bijna net zo groot worden als Walmart.

 

Kroger is met 2.800 supermarkten een van de grootste spelers in de Verenigde Staten, goed voor een omzet die bijna twee keer zo hoog is als die van Ahold Delhaize. Toch zou een fusie steek houden, omdat beide partijen geografisch complementair zijn. Monteyne schat dat het fusiebedrijf liefst 1,2 miljard euro aan synergievoordelen zou kunnen behalen en de waarde van de supermarktgroepen 36% hoger zou uitkomen. Ook online zouden ze samen sterker staan.

 

Monteyne heeft echter geen weet van concrete stappen in die richting, beklemtoont de analist: het gaat puur om een hypothetische denkoefening. De fusie zou bovendien een aantal uitdagingen en obstakels met zich meebrengen: wat met de Europese activiteiten van Ahold Delhaize? Beleggers maken zich ook zorgen om de hoge schuldenlast die de Nederlandse groep meedraagt. Wel sprongen de beurskoersen na de publicatie meteen de hoogte in. 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Een fusie tussen Ahold Delhaize en de Amerikaanse supermarktgroep Kroger zou veel steek houden, volgens een analist van Bernstein Research. Samen zouden de twee in de Verenigde Staten 36% meer waard kunnen worden en een miljardenwinst aan synergieën kunnen boeken.   1,2 miljard aan synergievoordelen De suggestie is niet nieuw, maar wordt wel weer nieuw leven ingeblazen door Bruno Monteyne, hoofdanalist Europese retail bij het Amerikaanse onderzoeksbureau. Ahold Delhaize en Kroger zouden een zinvolle match zijn op de Amerikaanse markt, waar nood is aan consolidatie en schaalvergroting om op te kunnen tornen tegen giganten Walmart en Amazon. Samen zouden de...

Meer Food
Bekijk meer
  • Getir Londen
    iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen

    The sky is dan toch niet the limit voor flitsbezorgers: meteen na Gorillas kondigen ook Getir en Zapp aan dat ze dringend moeten bezuinigen.

  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer

    Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen: op de prijsetiketten zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen promo’s staan voortaan in het rood.

  • iconFood25 mei, 2022
    Carrefour ontkent geruchten over verkoop Poolse winkels

    Carrefour ontkent dat het zijn Poolse supermarkten zou hebben verkocht aan het investeringsfonds Mid Europa Partners. Poolse media hadden dat nieuws woensdagochtend gemeld. De Franse supermarktgroep tekent mooie groeicijfers op in Polen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconVrije tijd27 mei, 2022
    Woluwe verwelkomt derde Brusselse Fnac
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be