Horecagroothandel Metro opent eind maart zijn elfde vestiging in België. Dan opent een winkel in de Biezenstraat in Middelkerke. De groothandel moet dienen om de volledige kustregio te bedienen.
Extra Noordzeeproducten
De nieuwe vestiging van 2.000 m² zal de nadruk leggen op verse producten, droge voeding en non-food voor de horecaprofessional. Het aanbod wordt daarnaast aangevuld met een breed assortiment Noordzeeproducten. Er wordt ook samengewerkt met NorthSeaChefs, een organisatie die door enkele professionele koks werd opgericht om minder bekende vissoorten onder de aandacht te brengen.
Middelkerke moet dan ook de uitvalsbasis worden van Metro voor heel de kust, in combinatie met de bestaande delivery-diensten. Net als in de andere vestigingen van Metro zal het personeel in de winkel uitsluitend bestaan uit mensen met horecaervaring, die daardoor klanten beter moeten kunnen helpen. In tegenstelling tot bij zusterketen Makro hebben particulieren geen toegang tot de winkels van Metro.
“Al meer dan 15 jaar gaan we in dialoog met de Belgische horecaprofessionals en ondersteunen we hen in het succesvol uitbaten van een eigen zaak. De combinatie van deze elfde winkel aan de kust met onze groeiende delivery-oplossingen zorgt ervoor dat we nu ook in onze badsteden dichter bij onze klanten kunnen staan. Het is een mooi nieuw hoofdstuk in ons voortdurend expansieverhaal”, zegt Vincent Nolf, CEO van Makro/Metro België over de komst van de nieuwste vestiging.