Mobiele kassa’s bij Carrefour Express | RetailDetail

Mobiele kassa’s bij Carrefour Express

Mobiele kassa’s bij Carrefour Express
Carrefour Express Froissart

In de Europese wijk in Brussel opende Carrefour Express een vestiging van de nieuwste generatie. De gemakswinkel richt zich tot passanten en voorziet mobiele kassa’s om piekmomenten op te vangen.


On the go

Opvallend in het nieuwe winkelconcept is de ‘loungezone’, een gezellige ruimte met lage tafels, zetels en statafels. Er is gratis wifi, er zijn stopcontacten en USB-poorten om elektronische toestellen op te laden. Ook ter beschikking van de klanten: een koffieapparaat, een oven om pizza’s op te warmen, een microgolfoven om bereide gerechten op te warmen en een een machine om vers sinaasappelsap te maken (ter plaatse geperst). Bovendien vind je in deze zaak een smoothiemaker en een Pine-O-Matic die in 30 seconden automatisch een ananas schilt en in schijfjes snijdt.
 

De winkel heeft een oppervlakte van 280 m² en oogt overzichtelijk dank zij lage koelmeubels die een ruime keuze bieden aan 'food on the go': broodjes (ter plaatse bereid), verse dagsoep (zelf op te scheppen), Pizza van Mamma Roma, salades, bereide gerechten, voorgesneden groenten, sushi… Er is ook gebraden kip aan 't spit, kippenboutjes, ovengebakken aardappelen en ter plaatse gebakken brood en koffiekoeken.

 

Scannen met smartphone

Carrefour Express Froissart gaat bovendien voor technologische innovatie, met onder andere een ‘click & collect’ kiosk. Naast de traditionele kassa’s kan de klant op drukke momenten ook betalen aan een mobiele kassa. Een medewerker gaat dan bij de klanten die in de rij staan langs met een smartphone om de producten van de klant te scannen. De klant kan de aankopen betalen met een bankkaart via de betaalterminal die verbonden is met de smartphone.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.