Nederlandse bioproducent A.C. Hartman in handen Belgische The Fruit Farm Group | RetailDetail

Nederlandse bioproducent A.C. Hartman in Belgische handen

Nederlandse bioproducent A.C. Hartman in Belgische handen
Shutterstock

The Fruit Farm Group van de Belgische landbouwondernemer Hein Deprez heeft het Nederlandse A.C. Hartman overgenomen. Dat is een producent van biologische glastuinbouwproducten en een belangrijke leverancier van Albert Heijn.

Grootste in Nederland

A.C. Hartman werd in 1948 opgericht en beschikt momenteel over 72 hectare glastuinbouwgrond, wat de komende jaren nog wordt uitgebreid naar 110 hectare. Zo wordt het meteen ook een van de grootste glastuinbouwbedrijven in Nederland. Het heeft momenteel al een marktaandeel van 30% en is zo de grootste biologische teler van Nederland. In 2015 haalde het een omzet van 27,3 miljoen euro en een winst van 1,6 miljoen euro.

 

Het bedrijf teelt op biologische wijze verschillende groenten en heeft al lange tijd een exclusieve samenwerking met supermarktketen Albert Heijn, waar het komkommers, paprika’s, zoetpuntpaprika’s, pepers, aubergines, cherry- en trostomaatjes levert. The Fruit Farm Group werd in 2014 afgesplitst van Univeg, dat zelf onlangs opging in groente- en fruitconcern Greenyard, waar Hein Deprez ook grootaandeelhouder is. Met The Fruit Farm Group baat Deprez verschillende fruitplantages uit in Europa, Afrika en Zuid-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.