Nestle en Coca-Cola zetten Nestea-samenwerking stop | RetailDetail

Nestle en Coca-Cola zetten Nestea-samenwerking stop

Nestle en Coca-Cola zetten Nestea-samenwerking stop

Nestle en Coca-Cola hebben besloten om hun joint venture rond Nestea stop te zetten. De samenwerking werd 16 jaar geleden op poten gezet, om de concurrentie aan te gaan met de ijsthee van Lipton.

 

Nieuw recept

Coca-Cola en Nestle zetten in 2001 Beverage Partners Worldwide op, om Nestea wereldwijd te verkopen. Daarmee ging het rechtstreeks de concurrentie aan met Lipton Ice Tea, dat wordt verkocht door een joint venture van Unilever en PepsiCo.

 

De samenwerking tussen Coca-Cola en Nestle werd in 2012 ook al teruggeschroefd. Oorspronkelijk werkten ze wereldwijd samen, maar sinds 2012 was dat enkel nog maar in Europa en Canada. Coca-Cola behoudt wel een licentie om Nestea te verkopen in Canada, Spanje, Portugal, Andorra, Roemenië, Hongarije en Bulgarije. In alle andere landen komt het beheer van de ijsthee in handen van Nestle Waters.

 

Vorige maand kondigde Nestle nog aan dat er een volledige rebranding komt van Nestea, met een nieuw recept en een nieuwe verpakking. De nieuwe drankjes worden gemaakt met suiker en stevia, zonder corn syrup, kunstmatige kleuren en smaken en zonder GMO-ingrediënten.

 

Nestea heeft net als heel wat andere gesuikerde dranken te maken met het veranderde consumentengedrag, waarbij meer wordt gekozen voor gezondere alternatieven. Met het nieuwe recept wil Nestle duidelijk ook die markt meer aanspreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid. De retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.