Nieuw logo en nieuwe fles voor Fanta

Nieuw logo en nieuwe fles voor Fanta

Nieuw logo en nieuwe fles voor Fanta

De frisdrank Fanta, onderdeel van de groep van Coca-Cola, krijgt in België en Luxemburg een volledig nieuwe look. Niet enkel het logo wordt aangepast, maar ook de fles krijgt een nieuw uiterlijk. Allebei moeten ze vooral ‘fun’ uitstralen.

 

Logo met de hand gemaakt

De flessen van Fanta hebben allemaal een nieuwe asymmetrische spiraalvorm gekregen. Die nieuwe vorm is een knipoog naar de vruchtensappen waarmee de drankjes gemaakt worden en moeten consumenten het gevoel geven dat ze de fles kunnen uitknijpen tot de allerlaatste druppel.

 

Het nieuwe logo werd dan weer volledig met de hand gemaakt. “Het logo werd eerst met de hand uitgesneden uit papier en pas toen de designers tevreden waren, werd het gedigitaliseerd”, licht Céline Van den Rijn toe, marketingdirecteur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg. “Verder hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.”

 

Zowel de fles als het nieuwe logo moeten nog meer het plezierige imago van Fanta uitstralen, waarbij voornamelijk wordt gemikt op tieners als doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.