Nieuw logo en nieuwe fles voor Fanta

Nieuw logo en nieuwe fles voor Fanta

De frisdrank Fanta, onderdeel van de groep van Coca-Cola, krijgt in België en Luxemburg een volledig nieuwe look. Niet enkel het logo wordt aangepast, maar ook de fles krijgt een nieuw uiterlijk. Allebei moeten ze vooral ‘fun’ uitstralen.

 

Logo met de hand gemaakt

De flessen van Fanta hebben allemaal een nieuwe asymmetrische spiraalvorm gekregen. Die nieuwe vorm is een knipoog naar de vruchtensappen waarmee de drankjes gemaakt worden en moeten consumenten het gevoel geven dat ze de fles kunnen uitknijpen tot de allerlaatste druppel.

 

Het nieuwe logo werd dan weer volledig met de hand gemaakt. “Het logo werd eerst met de hand uitgesneden uit papier en pas toen de designers tevreden waren, werd het gedigitaliseerd”, licht Céline Van den Rijn toe, marketingdirecteur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg. “Verder hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.”

 

Zowel de fles als het nieuwe logo moeten nog meer het plezierige imago van Fanta uitstralen, waarbij voornamelijk wordt gemikt op tieners als doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Back to top