Nieuw logo en nieuwe fles voor Fanta

Nieuw logo en nieuwe fles voor Fanta

De frisdrank Fanta, onderdeel van de groep van Coca-Cola, krijgt in België en Luxemburg een volledig nieuwe look. Niet enkel het logo wordt aangepast, maar ook de fles krijgt een nieuw uiterlijk. Allebei moeten ze vooral ‘fun’ uitstralen.

 

Logo met de hand gemaakt

De flessen van Fanta hebben allemaal een nieuwe asymmetrische spiraalvorm gekregen. Die nieuwe vorm is een knipoog naar de vruchtensappen waarmee de drankjes gemaakt worden en moeten consumenten het gevoel geven dat ze de fles kunnen uitknijpen tot de allerlaatste druppel.

 

Het nieuwe logo werd dan weer volledig met de hand gemaakt. “Het logo werd eerst met de hand uitgesneden uit papier en pas toen de designers tevreden waren, werd het gedigitaliseerd”, licht Céline Van den Rijn toe, marketingdirecteur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg. “Verder hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.”

 

Zowel de fles als het nieuwe logo moeten nog meer het plezierige imago van Fanta uitstralen, waarbij voornamelijk wordt gemikt op tieners als doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top