RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven AB InBev
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Prijsverhogingen helpen AB InBev aan winstgroei

icon
Food4 mei, 2023
Shutterstock.com

Brouwer AB InBev heeft een uitstekend kwartaal achter de rug waarbij de winst zelfs sterker groeide dan de omzet, dankzij prijsverhogingen en een consistente strategie van “premiumisatie”.

Beter dan verwacht

De omzet van AB InBev, de brouwer van wereldmerken als Budweiser, Corona en Stella Artois, steeg in het eerste kwartaal van 2023 met 13,2% naar 14,2 miljard dollar (12,8 miljard euro), dankzij een volumestijging van 0,9% en een toename van de opbrengsten per hectoliter van 12,4%. De bedrijfswinst steeg zelfs met 13,6% ondanks stijgende kosten en hogere marketinginvesteringen. Die cijfers zijn beter dan verwacht.

Het bedrijf wist naar eigen zeggen de marges op te krikken dankzij prijsverhogingen en een strategie van “premiumisatie”, waarbij het inzet op duurdere merken en producten. Ook alcoholvrije bieren deden het goed. In Brazilië steeg de omzet met 15,7% en de winst zelfs met 26,5%, ook in China was er beterschap. Toch denkt AB InBev niet dat het die sterke winstgroei het hele jaar zal weten door te trekken: de brouwer verwacht een groei van de ebitda tussen 4 en 8%.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Brouwer AB InBev heeft een sterk kwartaal achter de rug waarbij de winst zelfs sterker groeide dan de omzet, dankzij prijsverhogingen en een consistente strategie van “premiumisatie”.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food29 november, 2023
    Vaarwel meeneemkoffie, hallo hamburger: hoe de Belg bespaart op eten en drinken

    Minder sushi, meer naar de frituur. Meer boodschappen voor de dag zelf en goedkoper op restaurant. Zo passen Belgische consumenten zich aan een wereld post-corona en van hoge inflatie aan.

  • icon
    Food29 november, 2023
    [Interview] Plantaardig vlees voor carnivoren: Redefine Meat stapt naar de retail

    Redefine Meat, producent van plantaardige producten voor vleeseters, zet de stap van de horeca naar de retail: in de Benelux is het merk voortaan verkrijgbaar bij Crisp en Albert Heijn online. “We gaan de koe verslaan”, zegt topman Edwin Bark.

  • icon
    Food28 november, 2023
    Waarom Walmart wint van Amazon in de online boodschappenstrijd

    Tot vijf jaar geleden was Amazon nog marktleider voor online boodschappen in de VS, maar intussen heeft Walmart de koppositie autoritair overgenomen en wordt de voorsprong steeds groter. Wat is er gebeurd?

Meest gelezen
  • icon

    Food7 november, 2023

    Waarom het vlees bij Colruyt nu op donkergrijze schaaltjes ligt

  • icon

    Food16 november, 2023

    [Analyse] Merkpositionering Delhaize krijgt rake klappen

  • icon

    Food15 november, 2023

    Stakingen in magazijnen Aldi, Colruyt en Delhaize

  • icon

    Algemeen30 oktober, 2023

    EuroDreams, het nieuwe spel van de Nationale Loterij, brengt jongere doelgroep naar de winkel

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN