Sergio Herman gaat betere frites bakken

 Sergio Herman gaat betere frites bakken

Topkok Sergio Herman gaat de betere frites bakken. Halverwege deze maand opent hij in Den Haag de eerste vestiging van Frites Atelier Amsterdam. Kort daarna begint de luxe-patatformule met zaken in Amsterdam, Arnhem en Utrecht.

 

Ook Friet District in Den Haag

Den Haag kreeg gisteren al een luxe-patatzaak met de opening van het Friet DistrictHet Friet District in de Haagse Prinsestraat biedt patat van biologisch geteelde aardappelen en heeft een trendy interieur.

 

De vestiging wordt gerund door Enzio van Vloten en Dennis Sterk. Zij zijn medewerkers van investeerder Niven Kunz. Kunz is de eigenaar en chef-kok van het met een Michelinster bekroonde restaurant Niven in Rijswijk.

 

Horeca ontdekt luxefrites

Topchef Sergio Herman wordt mede-eigenaar van het concept Frites Atelier Amsterdam, waarin hij samenwerkt met Pieter Munten en Lhassan Ait Ali. De luxefriteszaak, met een interieurontwerp van Piet Boon, biedt frites van Zeeuwse aardappelrassen met sauzen zonder conserveermiddelen. Een portie patat  van 250 gram kost er 3,50 tot 6 euro, een groentengerecht is er te verkrijgen voor 5 tot 7,50 euro. Snacks zoals kroketten staan voorlopig niet op het menu.

 

De zaak in de Venestraat in Den Haag zou afgelopen week van start gaan, maar de opening is uitgesteld tot later deze maand. Waar Frites Atelier Amsterdam in Amsterdam en Utrecht openen is nog niet bekend gemaakt. Het filiaal in de Arnhemse binnenstad komt op de hoek van de Vijzelstraat en de Bakkerstraat.

 

Herman werd bekend met zijn restaurant Oud-Sluis, waarmee hij drie Michelinsterren had. Dat restaurant sloot in 2013. Op dit moment heeft Herman Pure C in Cadzand met één ster. In Antwerpen runt hij The Jane met twee sterren.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top