Sergio Herman gaat betere frites bakken | RetailDetail

Sergio Herman gaat betere frites bakken

 Sergio Herman gaat betere frites bakken

Topkok Sergio Herman gaat de betere frites bakken. Halverwege deze maand opent hij in Den Haag de eerste vestiging van Frites Atelier Amsterdam. Kort daarna begint de luxe-patatformule met zaken in Amsterdam, Arnhem en Utrecht.

 

Ook Friet District in Den Haag

Den Haag kreeg gisteren al een luxe-patatzaak met de opening van het Friet DistrictHet Friet District in de Haagse Prinsestraat biedt patat van biologisch geteelde aardappelen en heeft een trendy interieur.

 

De vestiging wordt gerund door Enzio van Vloten en Dennis Sterk. Zij zijn medewerkers van investeerder Niven Kunz. Kunz is de eigenaar en chef-kok van het met een Michelinster bekroonde restaurant Niven in Rijswijk.

 

Horeca ontdekt luxefrites

Topchef Sergio Herman wordt mede-eigenaar van het concept Frites Atelier Amsterdam, waarin hij samenwerkt met Pieter Munten en Lhassan Ait Ali. De luxefriteszaak, met een interieurontwerp van Piet Boon, biedt frites van Zeeuwse aardappelrassen met sauzen zonder conserveermiddelen. Een portie patat  van 250 gram kost er 3,50 tot 6 euro, een groentengerecht is er te verkrijgen voor 5 tot 7,50 euro. Snacks zoals kroketten staan voorlopig niet op het menu.

 

De zaak in de Venestraat in Den Haag zou afgelopen week van start gaan, maar de opening is uitgesteld tot later deze maand. Waar Frites Atelier Amsterdam in Amsterdam en Utrecht openen is nog niet bekend gemaakt. Het filiaal in de Arnhemse binnenstad komt op de hoek van de Vijzelstraat en de Bakkerstraat.

 

Herman werd bekend met zijn restaurant Oud-Sluis, waarmee hij drie Michelinsterren had. Dat restaurant sloot in 2013. Op dit moment heeft Herman Pure C in Cadzand met één ster. In Antwerpen runt hij The Jane met twee sterren.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.