Spa neemt Frans spuitwatermerk Carola over

Spa neemt Frans spuitwatermerk Carola over

De Belgische waterproducent Spadel heeft in de Franse Elzas de "Société Anonyme des Eaux Minérales de Ribeauvillé", kortweg SAER, overgenomen. Daarmee wordt de groep boven merken als Spa en Bru eigenaar van de site en het bronwatermerk Carola, regionaal marktleider onder de bruisende waters.

Overnameprijs 11,4 miljoen euro

Spadel koopt Carola voor circa 11,4 miljoen euro over van Nestlé Waters Frankrijk. SAER telt een vijftigtal mensen en realiseerde in 2012 een omzet van 16,3 miljoen euro. "Deze acquisitie kadert in de strategie van Spadel om merken natuurlijk water met een sterke regionale positie te commercialiseren. Ze versterkt haar positie op de Franse markt en meer in het bijzonder in het oosten en in de Elzas", zegt Marc du Bois, gedelegeerd bestuurder van de Groep Spadel.

 

Het is voor de watergroep al de tweede overname in de Franse Elzas, waar nog wel meer watermerken actief zijn. In 2004 kocht Spadel er al het mineraalwater Wattwiller. Beide merken zijn complementair, benadrukt Spadel: Carola staat sterk in de horeca, terwijl Wattwiller vooral bij de gezinnen thuis op tafel komt. De twee productievestigingen liggen ongeveer 50 kilometer uit elkaar.

 

"Dit nieuwe aanbod gevormd rond een pool van sterke regionale merken in het oosten van Frankrijk vormt een solide basis voor een rendabele en duurzame groei van de Groep", zegt Marc du Bois nog. Bij Spadel, dat noteert op de beurs van Brussel, werkten eind vorig jaar 720 mensen. De groep boekte vorig jaar een omzet van bijna 200 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top