Unilever doet een nieuwe overname in de voedingssector: de multinational neemt het Britse Graze over, een producent van gezonde snacks.
Multichannel aanpak
Graze begon in 2008 als een bezorgdienst voor gezonde snackboxen en brengt vandaag een breed gamma gezonde tussendoortjes op de markt, waaronder noten, zaden, studentenhaver en snackbars, zonder kunstmatige ingrediënten. Dat doet de fabrikant zowel in het retailkanaal als in out-of-home, via e-commerce en direct naar de consument.
Het merk komt met zijn multichannel aanpak prima tegemoet aan de behoeften van millennial-consumenten, dankzij personalisering, gemak en een uitstekende voedingswaarde. Dat meent althans Nitin Paranjpe, die verantwoordelijk is voor de voedingsactiviteiten van Unilever. De multinational wil zijn aanwezigheid in gezonde voeding en in het buitenshuiskanaal versnellen en ziet ook kansen in de expertise van zijn nieuwe aanwinst op het gebied van technologie en e-commerce.
De snackproducent was sinds 2012 in handen van de Amerikaanse investeringsgroep Carlyle. Financiële details over de deal werden niet bekend gemaakt.