RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

iconIn bleed8 oktober, 2014

Korting voor een ‘like’

“Het nieuwe klantenprogramma is meer dan een klantenkaart: het is alles wat we nodig hebben om de klant dichter bij ons en ons ook dichter bij de klant te brengen”, vertelt de Kipling-topman. Het systeem is nu al gelanceerd in Europa en indien succesvol wordt de klantenkaart vervolgens ook wereldwijd uitgerold, maar elk werelddeel krijgt de vrijheid het klantenprogramma aan te passen aan de eigen markt.

 

Klanten worden in het nieuwe systeem beloond voor elke interactie rond het merk op sociale media: of ze nu iets ‘liken’, delen of becommentariëren, het levert allemaal een bepaald aantal punten. Die kunnen dan worden ingezet om kortingen te krijgen bij de aankoop van Kipling-producten, zowel in de eigen winkels als in wholesale-verkooppunten en online.

 

Exclusieve producten en voordelen

Al beoogt CEO Macey er meer mee dan enkel een kortingkaart: “Het is niet te vergelijken met wat we tot nu toe kennen. Eenmaal geregistreerd, krijgt de klant onmiddellijk voordelen. Leden zullen ook extra’s krijgen als toegang tot exclusieve producten in onze eigen winkels of in onze webshops. We willen trouw belonen met aangepaste proposities voor alle mogelijke kanalen.”

 

“Het is een uniek getrouwheidsprogramma”, vervolgt Macey trots. “Het past dan ook volledig in de nieuwe lijn die Kipling uitgaat: samen met een aantal gerenommeerde reclamebureaus hebben we een globale identiteit en architectuur voor het merk ontworpen, dat inzet op omnichannel en productinnovatie.”

 

Zo heeft Kipling begin deze maand ook zijn website volledig vernieuwd en kregen ook zes winkels van het merk met het aapje een make-over, waaronder de eigen winkels in Londen, Antwerpen en Brussel.

 

Retail, wholesale en online hand in hand

“We geloven heel sterk in het combineren van kanalen: retail, wholesale en online gaan voor ons hand in hand. We willen een sterke fysieke aanwezigheid hebben in de winkelstraten, omdat daar onze basis ligt en we ook zien dat het de onlineverkoop stimuleert. Ons  winkelconcept evolueert nog constant, maar momenteel zijn we shop-in-shops in warenhuizen aan het herinrichten. Zo hebben we er 450 wereldwijd”, weet Macey.

 

“De resultaten bevestigen onze tactiek: als je naar het recentste jaarrapport van VF Corporation kijkt, de wereldwijde multinational waar Kipling deel van uitmaakt, zie je dat Kipling één van de sterkste groeiers van de groep is. In Londen, waar we de winkels als eerste hebben getransformeerd, is de omzet met zo’n 20% gegroeid.”

 

Meer ‘limited editions’

Om de eigen winkels van de andere verkooppunten te onderscheiden, denkt Kipling niettemin aan meer ‘limited edition’-collecties met innoverende en luxueuzere producten als productlijnen in leer. “We zijn ook nog bezig met een ‘top secret’ initiatief rond productinnovatie, maar daarover later meer”, vertrouwt Richard Macey ons nog toe.

 

“Dankzij de steun van VF Corporation kunnen we met Kipling grootse dingen doen. Van een Antwerps label is Kipling uitgegroeid tot een wereldmerk. We zijn als handtassenmerk anderen op veel vlakken voor. België mag trots zijn op Kipling, het is vandaag volgens mij het meest succesvolle Belgische modemerk”, aldus de CEO.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Korting voor een ‘like’ “Het nieuwe klantenprogramma is meer dan een klantenkaart: het is alles wat we nodig hebben om de klant dichter bij ons en ons ook dichter bij de klant te brengen”, vertelt de Kipling-topman. Het systeem is nu al gelanceerd in Europa en indien succesvol wordt de klantenkaart vervolgens ook wereldwijd uitgerold, maar elk werelddeel krijgt de vrijheid het klantenprogramma aan te passen aan de eigen markt.   Klanten worden in het nieuwe systeem beloond voor elke interactie rond het merk op sociale media: of ze nu iets ‘liken’, delen of becommentariëren, het levert allemaal een bepaald...

Meer In bleed
Bekijk meer
  • iconIn bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • iconIn bleed20 april, 2017
    Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

    Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen”, vertelt ze. De kennis en ervaring die Barbara Torfs gedurende...

  • iconAlgemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen29 juli, 2022
    De expansieplannen van Colruyt Group
  • iconFood28 juli, 2022
    België is lelijk eendje voor Carrefour
  • iconAlgemeen28 juli, 2022
    Amazon geeft Amazon.be definitief op
  • iconAlgemeen9 augustus, 2022
    Ochama levert nu ook in België, Frankrijk en Duitsland
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN