LensOnline sluit deal met City Lens uit Nederland

LensOnline sluit deal met City Lens uit Nederland

Het Belgische LensOnline, één van de snelst groeiende contactlenswebshops in Europa, heeft een deal gesloten met City Lens, de grootste contactlenzenspecialist van Nederland.

Groeispurtje in Nederland

LensOnline, opgericht in 2004 door Bert Boon en Luc Cuperus (foto), telt meer dan 120.000 klanten in België en is goed voor een marktaandeel van ongeveer 10%. Het online contactlensbedrijf werkt sinds zeven jaar structureel samen met lokale optiekzaken, en dat concept wil LensOnline ook buiten de landsgrenzen uitrollen. Naast België is LensOnline al actief in Nederland, Italië, Spanje en Frankrijk, terwijl er gesprekken lopen met enkele grote Europese spelers om ook in andere landen door te breken. 

 

Het concept van LensOnline viel bij de gebroeders Pols van het Nederlandse City Lens meteen op: "Via een sterke webshop klanten om je heen verzamelen en dan ervoor zorgen dat die mensen naar de winkel gaan voor een contactlenscontrole, daar profiteert iedereen van. We liepen zelf al enige tijd met het idee rond, maar we misten een sterk online verhaal. In LensOnline vonden we de perfecte bondgenoot." 

 

City Lens heeft naast de grootste contactlenspraktijken in Nederland ook een abonnementensysteem: de klant betaalt een vast bedrag per maand en krijgt hierdoor telkens de contactlenzen toegezonden die het best bij hem passen. Dat systeem zal nu geïntegreerd worden in de software van LensOnline Nederland.

 

Nederland belangrijke contactlenzenmarkt

In België wonen er elf miljoen mensen van wie 8% lenzen draagt, in Nederland wonen er zeventien miljoen mensen en draagt 12% van de bevolking contactlenzen. Daarom is de Nederlandse markt zo interessant voor LensOnline, zegt Luc Cuperus: "Eind oktober 2014 is onze Nederlandse webshop opgestart. Ondertussen zijn er al 20 zelfstandige opticiens op de kar gesprongen."

 

Cuperus wil binnen de vier jaar honderd zelfstandige Nederlandse opticiens bij LensOnline betrekken: "Door de deal met City Lens kunnen we LensOnline.nl verder professionaliseren. Dit gaat gepaard met een gezamenlijk aankoopbeleid en gezamenlijke marketingstrategie."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Back to top