LensOnline sluit deal met City Lens uit Nederland

LensOnline sluit deal met City Lens uit Nederland

Het Belgische LensOnline, één van de snelst groeiende contactlenswebshops in Europa, heeft een deal gesloten met City Lens, de grootste contactlenzenspecialist van Nederland.

Groeispurtje in Nederland

LensOnline, opgericht in 2004 door Bert Boon en Luc Cuperus (foto), telt meer dan 120.000 klanten in België en is goed voor een marktaandeel van ongeveer 10%. Het online contactlensbedrijf werkt sinds zeven jaar structureel samen met lokale optiekzaken, en dat concept wil LensOnline ook buiten de landsgrenzen uitrollen. Naast België is LensOnline al actief in Nederland, Italië, Spanje en Frankrijk, terwijl er gesprekken lopen met enkele grote Europese spelers om ook in andere landen door te breken. 

 

Het concept van LensOnline viel bij de gebroeders Pols van het Nederlandse City Lens meteen op: "Via een sterke webshop klanten om je heen verzamelen en dan ervoor zorgen dat die mensen naar de winkel gaan voor een contactlenscontrole, daar profiteert iedereen van. We liepen zelf al enige tijd met het idee rond, maar we misten een sterk online verhaal. In LensOnline vonden we de perfecte bondgenoot." 

 

City Lens heeft naast de grootste contactlenspraktijken in Nederland ook een abonnementensysteem: de klant betaalt een vast bedrag per maand en krijgt hierdoor telkens de contactlenzen toegezonden die het best bij hem passen. Dat systeem zal nu geïntegreerd worden in de software van LensOnline Nederland.

 

Nederland belangrijke contactlenzenmarkt

In België wonen er elf miljoen mensen van wie 8% lenzen draagt, in Nederland wonen er zeventien miljoen mensen en draagt 12% van de bevolking contactlenzen. Daarom is de Nederlandse markt zo interessant voor LensOnline, zegt Luc Cuperus: "Eind oktober 2014 is onze Nederlandse webshop opgestart. Ondertussen zijn er al 20 zelfstandige opticiens op de kar gesprongen."

 

Cuperus wil binnen de vier jaar honderd zelfstandige Nederlandse opticiens bij LensOnline betrekken: "Door de deal met City Lens kunnen we LensOnline.nl verder professionaliseren. Dit gaat gepaard met een gezamenlijk aankoopbeleid en gezamenlijke marketingstrategie."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top