LensOnline sluit deal met City Lens uit Nederland | RetailDetail

LensOnline sluit deal met City Lens uit Nederland

LensOnline sluit deal met City Lens uit Nederland

Het Belgische LensOnline, één van de snelst groeiende contactlenswebshops in Europa, heeft een deal gesloten met City Lens, de grootste contactlenzenspecialist van Nederland.

Groeispurtje in Nederland

LensOnline, opgericht in 2004 door Bert Boon en Luc Cuperus (foto), telt meer dan 120.000 klanten in België en is goed voor een marktaandeel van ongeveer 10%. Het online contactlensbedrijf werkt sinds zeven jaar structureel samen met lokale optiekzaken, en dat concept wil LensOnline ook buiten de landsgrenzen uitrollen. Naast België is LensOnline al actief in Nederland, Italië, Spanje en Frankrijk, terwijl er gesprekken lopen met enkele grote Europese spelers om ook in andere landen door te breken. 

 

Het concept van LensOnline viel bij de gebroeders Pols van het Nederlandse City Lens meteen op: "Via een sterke webshop klanten om je heen verzamelen en dan ervoor zorgen dat die mensen naar de winkel gaan voor een contactlenscontrole, daar profiteert iedereen van. We liepen zelf al enige tijd met het idee rond, maar we misten een sterk online verhaal. In LensOnline vonden we de perfecte bondgenoot." 

 

City Lens heeft naast de grootste contactlenspraktijken in Nederland ook een abonnementensysteem: de klant betaalt een vast bedrag per maand en krijgt hierdoor telkens de contactlenzen toegezonden die het best bij hem passen. Dat systeem zal nu geïntegreerd worden in de software van LensOnline Nederland.

 

Nederland belangrijke contactlenzenmarkt

In België wonen er elf miljoen mensen van wie 8% lenzen draagt, in Nederland wonen er zeventien miljoen mensen en draagt 12% van de bevolking contactlenzen. Daarom is de Nederlandse markt zo interessant voor LensOnline, zegt Luc Cuperus: "Eind oktober 2014 is onze Nederlandse webshop opgestart. Ondertussen zijn er al 20 zelfstandige opticiens op de kar gesprongen."

 

Cuperus wil binnen de vier jaar honderd zelfstandige Nederlandse opticiens bij LensOnline betrekken: "Door de deal met City Lens kunnen we LensOnline.nl verder professionaliseren. Dit gaat gepaard met een gezamenlijk aankoopbeleid en gezamenlijke marketingstrategie."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.