MasterCard integreert app in koelkast

MasterCard integreert app in koelkast

MasterCard heeft een nieuwe app ontwikkeld met de naam Groceries by MasterCard. Die wordt geïntegreerd in een koelkast van Samsung, waardoor het mogelijk is om via de koelkast direct boodschappen online te bestellen en te betalen.

Family Hub Refrigerator

Klanten kunnen zelf kiezen welke producten ze kopen, maar de app zal op basis van eerdere bestellingen ook voorstellen doen voor toekomstige aankopen. Ze biedt ook nog loyaltyprgramma's en coupons van grote supermarktketen. Bovendien is er steeds een online connectie, zodat de consument altijd weet welke producten in promotie staan.


De app wordt geïntegreerd in de Family Hub Refrigerator van Samsung en is voorlopig enkel bedoeld voor de Amerikaanse markt. Die koelkast maakt immers verbinding met de online winkels van enkele grote ketens in de Verenigde Staten.


MasterCard heeft daarnaast ook een samenwerking met Coin aangekondigd, die het in de toekomst moet mogelijk maken om betaalopties toe te voegen aan verschillende gadgets, zoals smartwatches en fitnessbandjes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top