Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Duizendtal handelaars aangesloten

In nog geen twee jaar tijd heeft Storesquare een vaste stek veroverd in het Belgische online landschap. “Storesquare is uitgegroeid tot een heus e-commerceplatform met 600.000 maandelijkse bezoekers en meer dan 245.000 unieke producten”, zegt Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group (dat 65% van de aandelen controleert). “Onze gezonde ambitie is om in 2018 de grootste Belgische online shop te worden.”

 

De Belgische consument lijkt de weg naar Storesquare alvast gevonden te hebben. Tijdens de eerste tien maanden van 2017 werd al dertien keer meer omzet gegenereerd dan in de eerste tien maanden van 2016. Ook de handelaars ontdekken het platform volop: sinds de start van Storesquare begin 2016 zijn al een kleine duizend handelaars aangesloten. Storesquare verwacht in december de kaap van het miljoen online shoppers op maandbasis te ronden.

 

Ambitieuze expansieplannen

Gesterkt door dat succes gaat Storesquare zijn blik nu op Nederland richten. De komst van een extra aandeelhouder (naast Roularta, Unizo en KBC) past perfect in dat plaatsje: ING België, onderdeel van de Nederlandse bankreus ING. Het platform zal zo meteen ook kunnen profiteren van de marktkennis en de expertise van de Nederlanders wanneer het binnen enkele maanden de grens oversteekt. De plannen zijn concreet, maar een timing is nog niet bekend. Met de intrede van ING België in het kapitaal van Storesquare wordt het Belgische e-commerceplatform gewaardeerd op 15,6 miljoen euro.

 

Maar ook in eigen land zit Storesquare niet stil. In het voorjaar van 2018 lanceert het platform een oplossing voor de Vlaamse apotheken om zo duizenden parafarmaceutische producten te ontsluiten voor miljoenen consumenten. “Parafarma is de logische en eenvoudige eerste stap. Maar er komt ook een oplossing voor de verkoop van geneesmiddelen op voorschrift”, klinkt het. Storesquare wil daartoe een netwerk van honderden echte offline apotheken creëren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top