V&D gaat nieuw leven tegemoet als webwinkel | RetailDetail

V&D gaat nieuw leven tegemoet als webwinkel

V&D gaat nieuw leven tegemoet als webwinkel

Retail Ventures, een samenwerking van Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten, heeft een overeenkomst bereikt met de curatoren van V&D om de merkrechten, domeinnamen en andere intellectuele eigendommen over te nemen.

 

Eerst webshop, later ook winkels

“Ik ben blij en trots dat ik, samen met mijn collega-ondernemers Roland Kahn en Jaco Scheffers van Cool Investments dat eerder bij een mogelijke doorstart van de V&D-warenhuizen was betrokken, het roemruchte merk V&D en alles wat daarbij hoort een nieuw leven mag helpen geven”, zegt Ronald van Zetten, die de leiding zal krijgen over de nieuwe V&D.

 

In eerste instantie zal dat nieuwe V&D enkel online te vinden zijn. Pas later komen er mogelijk opnieuw winkels onder de naam van de roemruchte warenhuisketen. “We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken.”

 

Het doel is om de webwinkel zo snel mogelijk online te krijgen. Daarvoor wordt er samengewerkt met de belangrijkste leveranciers van de werenhuisketen. De prijs die Retail Ventures betaalde voor de overname werd niet bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Aveve koopt tuincentra Eurotuin van Rudi De Kerpel

25/06/2018

Ondernemer Rudi De Kerpel heeft zijn tuinketen Eurotuin verkocht aan concurrent Aveve (de tuinketen van de boerenbond). Bij gebrek aan opvolging zag De Kerpel zich verplicht te kiezen voor een overname om jobzekerheid te bieden aan het personeel.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.