Vente-Exclusive Nederlandse Logistieke Webshop van het Jaar | RetailDetail

Vente-Exclusive Nederlandse Logistieke Webshop van het Jaar

Vente-Exclusive Nederlandse Logistieke Webshop van het Jaar

De Belgische webshop Vente-Exclusive heeft in Nederland de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014 gewonnen. Het won ook de publieksprijs, voor Coolblue en Hellofresh.

"Fantastisch compliment"

"We zijn natuurlijk heel erg blij met deze erkenning, het is een fantastisch compliment voor ons hele team," zegt CEO Peter Grypdonck. "Omdat we een specifieke, atypische manier van werken hebben, kunnen wij onze klanten hoge kortingen aanbieden, wat wel resulteert in langere levertijden dan die van de meeste webshops. Toch slagen we er in om onze klanten een super ervaring te geven. Dat doen we onder andere door creatieve en innovatieve oplossingen te zoeken om onze logistieke processen te blijven verbeteren."

 

Vente-Exclusive werd door de jury beloond vanwege de keuze die het maakte om niet te focussen op een snel leverproces, maar eerder op een efficiënt en duurzaam proces. Zo kan het de logistieke kosten in bedwang houden, waardoor het klanten hoge kortingen kan blijven geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.