Vente-privee neemt meerderheid in Vente-exclusive

Vente-privee neemt meerderheid in Vente-exclusive

Online retailer Vente-exclusive.com, marktleider op vlak van privéverkopen in de Benelux, gaat een alliantie aan met vente-privee.com, de marktleider in Europa: het Belgische bedrijf komt grotendeels in handen van de grote Franse broer.

Groter aanbod en internationaal groeien

Vente-privee neemt immers 50,1% van de aandelen van het Belgische bedrijf over, de overige aandelen blijven in handen van de Belgische aandeelhouders van Vente-exclusive. Ondanks de overname van de meerderheid van de aandelen zal Vente-exclusive autonoom verder kunnen blijven werken: de bedoeling is dat het bedrijf zijn aanbod kan uitbreiden en verder internationaal kan doorbreken. Voor Vente-privee past de overname dan weer binnen de strategie om in Noord-Europa verder uit te breiden.

 

"Het is een unieke ervaring en een hele eer om samen te werken met de pionier in ons vakgebied", laten Stefan Tournoy en Léon Seynave, oprichters van Vente-exclusive.com, weten. "Een alliantie met de leider in Europa is uniek en laat ons toe om nog sneller te groeien door onder andere nieuwe productcategorieën aan de webshop toe te voegen. We zullen onze leden meer nieuwe merken kunnen aanbieden, met dezelfde klantgerichte service die ze van ons gewoon zijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top