Blackstone koopt twintig procent van Versace

Blackstone koopt twintig procent van Versace

Het private investeringsfonds Blackstone gaat twintig procent van de aandelen van Versace aankopen. Het zal dat doen door middel van een kapitaalverhoging voor het modebedrijf.

Familie houdt touwtjes in handen

Blackstone zal 205,8 miljoen dollar (150 miljoen euro) gaan investeren in Versace. In ruil krijgt het 82,3 miljoen dollar (60 miljoen euro) aan aandelen, goed voor twintig procent van het bedrijf. De familie Versace blijft wel de volledige controle houden over het bedrijf.

 

Met het geld wil Versace de internationale expansie verderzetten. Zo wil het het huidige aantal van 137 winkels binnen drie jaar uitbreiden naar 200 filialen.


Momenteel heeft Donatella Versace, die creative director is van het merk, 20 procent in handen. Santo Versace, president van het bedrijf, heeft dan weer 30 procent van de aandelen in zijn portefeuille zitten. De dochter van Donatella bezit momenteel 50 procent van het bedrijf. Door de investering van Blackstone zal er dus wat geschoven worden in de aandelen van de familie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top