Harrods opent grootste ‘schoenenhemel’ ter wereld

Harrods opent grootste ‘schoenenhemel’ ter wereld

Het Londense luxewarenhuis Harrods heeft zopas 'Shoe Heaven' geopend, een 'schoenenhemel' die met een oppervlakte van liefst 3.900 m² meteen het grootste schoenenparadijs ter wereld is.

Drie keer groter

Harrods kon al prat gaan op een van de grootste 'schoenenwinkels' ter wereld, maar nu is de schoenenafdeling drie keer zo groot als tevoren en écht de allergrootste ter wereld: op de oppervlakte van drie Olympische zwembaden biedt Harrods nu een duizelingwekkend assortiment van 100.000 paar schoenen aan, van zo goed als alle grote (en minder grote) merken.

 

Onder andere Chanel, Christian Dior, Louis Vuitton, Gucci, Prada, Christian Louboutin (foto) en Manolo Blahnik hebben er hun eigen boetiek (17 shop-in-shops alles samen), terwijl 'mindere goden' en 'te ontdekken designers' als Nicholas Kirkwood, Charlotte Olympia, Sophia Webster of Rupert Sanderson hun creaties showen in luxueuze vitrines langs de wanden.

 

Als een vijfsterrenhotel

"Schoenen worden steeds belangrijker bij de look van een vrouw. Wij creëren daarom een indrukwekkende bestemming om dit te vieren", zegt Helen David van Harrods. De Harrods Shoe Heaven op de vierde verdieping van het luxewarenhuis is "ingericht als een penthouse en niet als een gewone schoenwinkel. We wilden een soort van vijfsterrenhotel creëren."

 

Voor die uitstraling zorgen massa's (spiegel)glas, marmeren vloeren en 'love seats' in pluche. "Het oogt chic zonder overdadig te zijn, maar het is bovenal ontworpen om comfortabel schoenen te passen", aldus Simon Rawlings, creatief directeur verantwoordelijk voor het interieur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top