RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven H&M
  • Onderwerpen RetaildesignWinkelconceptWinkelopeningen
  • Geografie BelgiëFrankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M brengt tweedehands en nieuw winkelconcept naar België

icon
Mode12 september, 2024
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais
  • H&M Pop-up Le Marais

H&M gaat voor een “nieuwe creatieve visie”, met de introductie van tweedehands en de modernisering van winkels in Frankrijk en België. Antwerpen krijgt samen met Parijs de primeur voor ‘H&M Pre-Loved’.

Pre-loved en pop-up

H&M wil zich ondanks een moeilijke modemarkt en achterstand tegenover rivaal Inditex herpakken met een “nieuwe creatieve visie”. Die wil het merk luid aankondigen in modestad Parijs, met een pop-upwinkel in de Marais-buurt en een “immersieve” beleving in de La Fayette-winkel. “Via futuristische installaties met merkkleur rood in de hoofdrol, muziekplaylists en gewaagde decors” wil H&M zichzelf er in de kijker zetten. Ook influencers zoals Charli XCX en Jamie xx moeten daarbij gaan helpen.

Na een succesvolle proef in Barcelona, brengt H&M zijn ‘Pre-Loved’-concept bovendien naar België en Frankrijk. Vanaf 12 september kunnen klanten in de flagshipstore op de Meir in Antwerpen en in twee winkels in Parijs een selectie tweedehandsstukken vinden. Deze collectie, die wekelijks wordt vernieuwd, omvat items van zowel H&M-merken als andere labels. Het initiatief speelt volgens H&M in op de groeiende vraag naar circulaire mode, een markt die in België al goed is voor bijna 420 miljoen euro.

Modernere winkels en website

Naast de lancering van ‘Pre-Loved’, zal H&M haar fysieke winkels in België, Frankrijk en Luxemburg moderniseren. In totaal krijgen 18 winkels dit jaar een make-over, waarbij de focus ligt op een strakker en eleganter ontwerp. Deze renovaties zijn bedoeld om de winkelervaring te verbeteren met vlottere looproutes en voorgestelde outfits die regelmatig worden aangepast. Elementen die al op de Meir en in de Brusselse Nieuwstraat te zien zijn, zoals zelfscankassa’s, RFID-tags en ‘Click & Collect’-diensten, worden ook verder uitgerold om het winkelen efficiënter te maken.

Parallel aan de fysieke veranderingen, vernieuwt H&M ook zijn onlineplatform. De nieuwe website biedt een soepelere navigatie en geavanceerdere zoekfuncties. Zo wil het merk klanten niet alleen begeleiden bij hun aankopen, maar ook bij het ontdekken van hun persoonlijke stijl via ‘The Studio’, een speciale pagina voor modeliefhebbers.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode7 november, 2025
    Consolidatie in luxetweedehands: Labellov neemt Designer Wish Bags over

    Het Belgische platform voor tweedehands luxemode Labellov neemt branchegenoot Designer Wish Bags over. Tegelijkertijd krijgt het bedrijf een nieuwe topvrouw: Babs Van de Mierop (Bain & Company) wordt CEO.

  • icon
    Mode7 november, 2025
    Zo wil H&M in Brazilië gefaseerd naar 70 winkels

    H&M zet zijn Braziliaanse expansie kracht bij: na de opening van een derde winkel in Campinas volgen op korte termijn acht bijkomende locaties. De modeketen ziet ruimte voor zeventig winkels, maar kiest voor een geleidelijke uitrol.

  • icon
    Mode6 november, 2025
    About You stuwt Zalando naar mooie kwartaalgroei

    Zalando zag in het derde kwartaal zijn verkopen met 21,6% stijgen, mede door de integratie van About you. Ook de winstcijfers waren positief. Voor de toekomst ziet het Duitse modeplatform brood in enkele veelbelovende samenwerkingen.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food30 oktober, 2025
    Tweede Belgische Albert Heijn XL opent op 19 november
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    E.Leclerc steekt grens over naar België
  • icon
    Food5 november, 2025
    Colruyt reageert fors op stunt Albert Heijn
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN