Wie zegt dat de jeugd geen ondernemersbloed meer heeft? Isabelle Dumortier was pas een prille twintiger toen ze haar eerste webshop startte. Vandaag staat ze met Tutu Shop aan de rand van een internationale doorbraak.
Van pilootmateriaal naar tutu’s
Al op haar achttiende startte Isabelle Dumortier haar eerste internationale online webshop, meer bepaald in materiaal voor piloten. Ze leerde – en ondervond – meteen de klappen van de zweep van e-commerce: de webshop bleek een leerrijke, maar niet meteen succesvolle ervaring.
Wel vond Dumortier er haar passie, namelijk digitale marketing. Vanaf haar twintigste werd Isabelle Dumortier actief bij webagentschappen zoals Square Melon en Emakina en werd ze de drijvende kracht achter marketingcampagnes voor onder meer Coca-Cola, Auping, de Vlaamse overheid, brouwerij Bavaria, Estée Lauder en Unilever.
Tutu’s gaan fysiek en internationaal
Toch kruipt het retailbloed waar hen niet gaan kan, en zo zag de webwinkel Tutu Shop het daglicht. Het concept: leuke tutu’s verkopen om hip te dragen. Bij het organiseren van een vrijgezellenfeest ontdekte ze immers dat de tijdloze meisjesdroom bijna nergens te vinden is.
Het e-commerceverhaal kreeg algauw ook een omnichannel-staartje, met pop-upshops die in 2016 zijn opgedoken in Knokke en Antwerpen. Op dit moment is er een fysieke Tutu Shop te vinden in Wijnegem Shopping Center. Maar ook internationaal wordt aan de weg getimmerd: onderhandelingen zijn lopende voor fysieke winkels in Ibiza, Parijs en mogelijk New York.
Hoe ze het voor elkaar gekregen heeft? U hoort het op het RetailDetail Congres op 27 april. Tenminste, als u zich nu nog snel hier inschrijft, want de plaatsen zijn beperkt.