RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Puma behaalt tijgeromzet in 2010.

icon
Mode15 februari, 2011

Sportmerk Puma presteerde in 2010 een recordomzet, vooral te danken aan het WK voetbal in Zuid-Afrika. Ook de winst groeide spectaculair, ondanks toenemende druk op brutomarges. Puma is bijgevolg zeer optimistisch over de toekomst, al liggen er nog andere rovers op de loer.


Recordomzet na WK.

In 2010 behaalde een omzet van 2,71 miljard euro. Het is het hoogste cijfer dat het Duitse bedrijf tot nu toe heeft bereikt en een stijging van 11% ten aanzien van boekjaar 2009. Pumas sponsoring van zeven landenteams op het WK deze zomer hebben ongetwijfeld flink bijgedragen tot deze piek.

Hoewel stijgende grondstofprijzen en arbeidskosten druk uitoefenden op de brutowinstmarges van het bedrijf, groeide ook de winst stevig. Een stijging van maar liefst 145% bracht de nettowinst op 202,2 miljoen euro.

Puma kon bovendien een gemiddelde brutomarge behouden van 49.7% voor het gehele jaar. In het laatste kwartaal zakte die marge evenwel naar 45%. Het merk bevestigt met die resulaten zijn derde positie in de wereldranglijst van sportartikelfabrikanten, na respectievelijk Nike en Adidas.


Li-Ning nieuw roofdier in Europa.

Dit jaar kan Puma echter weleens concurrentie krijgen van het Chinese sportmerk Li-Ning. Althans, dat hopen ze bij Li-Ning zelf toch. Het sportmerk plant een nieuw offensief op de Europese markt. Li-Ning koestert de ambitie voor 2018 uit te groeien tot een van de vijf grootste sportmerken ter wereld.

Het merk is reeds een tijdje aanwezig op de Europese markt, maar heeft nog niet voldoende weten door te stoten. Nog een onbekende in de Benelux, heeft Li-Ning bijvoorbeeld wel al een plekje weten te veroveren in Spanje. Daarom voert het nu een grootscheepse distributiehervorming door.

In dat kader heeft Li-Ning een samenwerking gesloten met de Finse L-Fashion Group voor de distributie van het merk in de landen Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Slovenië, Kroatië, Finland en Rusland. De zomercollectie van 2012 zou daar reeds moeten worden vertegenwoordigd.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode9 juli, 2025
    Logistieke problemen leiden tot rode cijfers bij Zeeman

    Zeeman zag na jaren van groei in 2024 de omzet onverwacht dalen: dat was het gevolg van logistieke problemen, die ook tot verliescijfers leidden. Het Europese winkelnetwerk blijft wel uitbreiden.

  • icon
    Mode9 juli, 2025
    V&D krijgt tweede leven onder Brits koopjesplatform

    De Britse e-commercespeler Secret Sales heeft het iconische Nederlandse merk Vroom & Dreesmann (V&D) en het modeplatform To Be Dressed overgenomen. Voormalige warenhuisketen V&D wordt zo een digitale modebestemming voor koopjesjagers.

  • icon
    Mode8 juli, 2025
    Schoenenmerk Van Lier wankelt: op zoek naar kapitaal

    Het Nederlandse schoenenmerk Van Lier verkeert in zwaar weer. Vorig jaar kelderde de omzet en het Brabantse familiebedrijf kan ook zijn belastingschulden niet meer betalen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food24 juni, 2025
    [In Beeld] Zo ziet een Franse Colruyt eruit
  • icon
    Food23 juni, 2025
    Colruyt “houdt alle pistes open” voor ZEB en Bike Republic
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN