Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising

Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising

De Britse hypermarktketen Tesco heeft verregaande plannen om zijn kledingmerk F&F via franchising uit te rollen in landen waar ze totnogtoe niet actief zijn.

50 franchisewinkels de komende vijf jaar

Tesco heeft bevestigd dat het de komende vijf jaar liefst vijftig nieuwe franchisewinkels wil openen voor zijn F&F-kledinglijn. "Deze aankondiging bouwt voort op het succes van onze eerste franchisewinkel en bewijst ons engagement om het merk internationaal te laten groeien via dit businessmodel", zegt CEO Jason Tarry. Die eerste franchisewinkel opende half mei de deuren in Saoedi-Arabië.

 

Nog dit jaar moeten de eerste zes al operationeel zijn. De tweede is al gepland voor volgende maand in de Kazakse hoofdstad Astana. Daarna komen andere steden in Kazakhstan, Georgië, Armenië en Azerbeidjan aan de beurt. F&F heeft daartoe de bestaande overeenkomst met franchisepartner Al Hokair opengebroken. Voor het Midden-Oosten werkt F&F samen met een nieuwe partner, Al Futtaim uit Dubai.

 

F&F verkoopt zijn kleding momenteel in 12 landen. In Groot-Brittannië steeg de jaaromzet van F&F met 9% tot meer dan een miljard Britse pond (ca. 1,2 miljard euro).

Tags: