Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising

Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising

De Britse hypermarktketen Tesco heeft verregaande plannen om zijn kledingmerk F&F via franchising uit te rollen in landen waar ze totnogtoe niet actief zijn.

50 franchisewinkels de komende vijf jaar

Tesco heeft bevestigd dat het de komende vijf jaar liefst vijftig nieuwe franchisewinkels wil openen voor zijn F&F-kledinglijn. "Deze aankondiging bouwt voort op het succes van onze eerste franchisewinkel en bewijst ons engagement om het merk internationaal te laten groeien via dit businessmodel", zegt CEO Jason Tarry. Die eerste franchisewinkel opende half mei de deuren in Saoedi-Arabië.

 

Nog dit jaar moeten de eerste zes al operationeel zijn. De tweede is al gepland voor volgende maand in de Kazakse hoofdstad Astana. Daarna komen andere steden in Kazakhstan, Georgië, Armenië en Azerbeidjan aan de beurt. F&F heeft daartoe de bestaande overeenkomst met franchisepartner Al Hokair opengebroken. Voor het Midden-Oosten werkt F&F samen met een nieuwe partner, Al Futtaim uit Dubai.

 

F&F verkoopt zijn kleding momenteel in 12 landen. In Groot-Brittannië steeg de jaaromzet van F&F met 9% tot meer dan een miljard Britse pond (ca. 1,2 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top