Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising | RetailDetail

Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising

Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising

De Britse hypermarktketen Tesco heeft verregaande plannen om zijn kledingmerk F&F via franchising uit te rollen in landen waar ze totnogtoe niet actief zijn.

50 franchisewinkels de komende vijf jaar

Tesco heeft bevestigd dat het de komende vijf jaar liefst vijftig nieuwe franchisewinkels wil openen voor zijn F&F-kledinglijn. "Deze aankondiging bouwt voort op het succes van onze eerste franchisewinkel en bewijst ons engagement om het merk internationaal te laten groeien via dit businessmodel", zegt CEO Jason Tarry. Die eerste franchisewinkel opende half mei de deuren in Saoedi-Arabië.

 

Nog dit jaar moeten de eerste zes al operationeel zijn. De tweede is al gepland voor volgende maand in de Kazakse hoofdstad Astana. Daarna komen andere steden in Kazakhstan, Georgië, Armenië en Azerbeidjan aan de beurt. F&F heeft daartoe de bestaande overeenkomst met franchisepartner Al Hokair opengebroken. Voor het Midden-Oosten werkt F&F samen met een nieuwe partner, Al Futtaim uit Dubai.

 

F&F verkoopt zijn kleding momenteel in 12 landen. In Groot-Brittannië steeg de jaaromzet van F&F met 9% tot meer dan een miljard Britse pond (ca. 1,2 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.