Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising

Tesco rolt kledingmerk F&F internationaal uit via franchising

De Britse hypermarktketen Tesco heeft verregaande plannen om zijn kledingmerk F&F via franchising uit te rollen in landen waar ze totnogtoe niet actief zijn.

50 franchisewinkels de komende vijf jaar

Tesco heeft bevestigd dat het de komende vijf jaar liefst vijftig nieuwe franchisewinkels wil openen voor zijn F&F-kledinglijn. "Deze aankondiging bouwt voort op het succes van onze eerste franchisewinkel en bewijst ons engagement om het merk internationaal te laten groeien via dit businessmodel", zegt CEO Jason Tarry. Die eerste franchisewinkel opende half mei de deuren in Saoedi-Arabië.

 

Nog dit jaar moeten de eerste zes al operationeel zijn. De tweede is al gepland voor volgende maand in de Kazakse hoofdstad Astana. Daarna komen andere steden in Kazakhstan, Georgië, Armenië en Azerbeidjan aan de beurt. F&F heeft daartoe de bestaande overeenkomst met franchisepartner Al Hokair opengebroken. Voor het Midden-Oosten werkt F&F samen met een nieuwe partner, Al Futtaim uit Dubai.

 

F&F verkoopt zijn kleding momenteel in 12 landen. In Groot-Brittannië steeg de jaaromzet van F&F met 9% tot meer dan een miljard Britse pond (ca. 1,2 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

De Nederlander Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was tot september 2016 CFO bij het bedrijf en het voorbije jaar was hij aan de slag als chief operation & transformation officer.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Back to top