RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Victoria’s Secret slaat eigen vleugels uit

icon
Mode12 mei, 2021

L Brands, de holding boven onder meer Victoria’s Secret, splitst de lingerieformule af. Nadat een eerdere verkooppoging mislukte, moet Victoria nu maar haar eigen boontjes zien te doppen.

 

Spin-off brengt meeste op

Het Amerikaanse L Brands splitst zichzelf op in twee delen: huidig groepstopman Andrew Meslow blijft aan het hoofd staan van verzorgingsmerk Bath & Body Works, terwijl lingerieketen Victoria’s Secret verzelfstandigt onder leiding van diens huidige CEO Martin Waters. Dat bericht Reuters.

 

De spin-off zou tussen de 5 en 7 miljard dollar waard worden geschat, wat meer is dan het lingerielabel zou krijgen bij een overname. In 2020 probeerde L Brands dat namelijk al, maar de biedingen kwamen toen amper boven de 3 miljard dollar uit. Eerder was er nochtans een deal met investeerdersgroep Sycamore, die een meerderheidsbelang zou nemen, maar die viel in het water door de uitbraak van de coronacrisis.

 

Vanaf augustus zullen Victoria en haar vroegere ‘Angels’ hun eigen weg gaan. In het voorbije eerste kwartaal, tot 1 mei, maakte de lingerieformule nog wel mee het mooie weer bij L Brands: de omzet van de groep zal vermoedelijk afklokken op 3,02 miljard dollar (zo’n 2,5 miljard euro), wat logischerwijs een pak beter is dan de 1,65 miljard dollar van rampvoorjaar 2020. Zowel Bath & Body Works als Victoria’s Secret hebben mee voor de groei gezorgd.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

L Brands, de holding boven onder meer Victoria’s Secret, splitst de lingerieformule af. Nadat een eerdere verkooppoging mislukte, moet Victoria nu maar haar eigen boontjes zien te doppen.   Spin-off brengt meeste op Het Amerikaanse L Brands splitst zichzelf op in twee delen: huidig groepstopman Andrew Meslow blijft aan het hoofd staan van verzorgingsmerk Bath & Body Works, terwijl lingerieketen Victoria’s Secret verzelfstandigt onder leiding van diens huidige CEO Martin Waters. Dat bericht Reuters.   De spin-off zou tussen de 5 en 7 miljard dollar waard worden geschat, wat meer is dan het lingerielabel zou krijgen bij een overname. In...

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode28 september, 2023
    Duurzame denim in Europa: zo pakt C&A het aan

    Sinds twee jaar maakt C&A weer jeans in Europa, al blijkt dat geen sinecure: in een Duitse fabriek zet het bedrijf in op automatisering en innovatieve productietechnieken om een duurzame én betaalbare collectie op de markt te brengen.

  • icon
    Mode28 september, 2023
    H&M herstelt winstmarge en relaties met China

    H&M-groep ziet de winstmarges eindelijk verbeteren, ook al nekte het warme septemberweer de verkoop van winterkleding. Na een lange boycot, slaagt de modereus erin om de plooien glad te strijken in China.

  • icon
    Mode27 september, 2023
    JBC-moeder CRG compenseert moeilijk 2022 met sterk 2023

    De uitdagingen van 2022 – inflatie, kostenstijgingen, onzekerheid – wogen ook zwaar op Claes Retail Group (JBC, CKS en Mayerline). De nettowinst dook in het rood, maar een sterke start van 2023 vangt de terugval op.

Evenementen
  • 19
    okt

    Category Management Congress
  • 23
    nov

    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon

    Food5 september, 2023

    Overnemers Delhaize-supermarkten doorgelicht: opvallend veel store managers

  • icon

    Food29 augustus, 2023

    Sligro herstructureert: Belgische directie moet gaan

  • icon

    Food4 september, 2023

    Voor deze 17 bijkomende supermarkten vond Delhaize overnemers

  • icon

    Food25 september, 2023

    [Analyse] Dreigt Makro-scenario voor Cora?

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN