RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Lego
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Scandinavië
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

90-jarig Lego verrast zichzelf met dubbelcijferige groei

icon
Vrije tijd29 september, 2022

Lego heeft in de eerste helft van 2022 liefst 17% meer omzet geboekt. Na een al uitzonderlijk 2021 en politiek onzeker halfjaar, is dat beter dan de negentigjarige speelgoedfabrikant zelf durfde verwachten.

Wereldwijd marktaandeel groeit

Hoewel Lego dit jaar zijn negentigste verjaardag viert, blijft de vraag naar de speelgoedblokjes buitengewoon hoog. De totale omzet steeg in de eerste helft van 2022 met 17% tot 27 miljard Deense kronen (3,6 miljard euro), terwijl de consumentenomzet met 13% steeg. Dat was aanzienlijk sneller dan de totale speelgoedindustrie, waardoor ook het wereldwijde marktaandeel groeide.

“We zijn zeer tevreden met onze prestaties, die boven verwachting zijn na een uitzonderlijk 2021. Ondanks wereldwijde onzekerheden bleven we hogere consumentenverkopen en een dubbelcijferige omzetgroei realiseren”, zegt CEO Niels Christiansen. Het bedrijfsresultaat bleef stabiel op 7,9 miljard Deense kronen (1 miljard euro), aangezien de groep erin slaagde de kosteninflatie te compenseren.

1.800 digitale medewerkers

Nadat Lego in 2021 door de uitzonderlijke groei zijn maximumcapaciteit had bereikt, richtte de groep zich dit jaar op het uitbreiden van de productiecapaciteit en het opbouwen van “gezondere” voorraadniveaus. Voor de tweede helft van 2022 ziet Christiansen nog steeds een sterke vraag, maar op langere termijn denkt de CEO dat de omzetgroei zal normaliseren. “We zullen ook blijven herinvesteren in ons bedrijf en initiatieven zoals productinnovatie, digitalisering, productiecapaciteit, ons retailnetwerk en duurzaamheid versnellen om het momentum te behouden.”

Het bedrijf heeft in de eerste zes maanden zijn wereldwijde winkelnetwerk uitgebreid met 66 nieuwe Lego-winkels, waarvan 46 in China. Dit brengt het aantal winkels wereldwijd op 833. In juni opende de Lego nog een digitaal kantoor in Kopenhagen, terwijl het wereldwijde digitale team in de eerste zes maanden van 2022 met bijna 40% groeide. Over een periode van drie jaar wil de groep dat aantal verdrievoudigen tot 1.800 werknemers wereldwijd.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Lego heeft in de eerste helft van 2022 17% meer omzet geboekt. Na een al uitzonderlijk 2021 en politiek onzeker halfjaar, is dat beter dan de 90-jarige speelgoedfabrikant zelf durfde verwachten.

Meer Vrije tijd
Bekijk meer
  • icon
    Vrije tijd22 mei, 2023
    Cowboy gooit het stuur om en zoekt retailpartners

    Belgisch fietsmerk Cowboy neemt z’n retailmodel op de schop: het merk gaat een partnernetwerk opzetten met onafhankelijke fietswinkels in heel Europa, als aanvulling op de onlineverkoop en de eigen winkels.

  • icon
    Vrije tijd17 mei, 2023
    Fietswinkels vergroten hun marktkaandeel

    In een fietsmarkt die sterk groeit dankzij de populariteit van de e-bike, weten fietswinkels hun marktaandeel te vergroten. De bevoorradingsproblemen zijn nu achter de rug.

  • icon
    Vrije tijd16 mei, 2023
    Decathlon lanceert abonnementsformule

    Met een maandelijks abonnement voor sportmateriaal en -kledij wil Decathlon vooral gezinnen met kinderen het leven makkelijker maken. De dienst gaat van start in de winkels in Antwerpen en Alleur.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Algemeen5 juni, 2023

    Wat is Temu, het nieuwste shoppingvirus uit China?

  • icon

    Food2 juni, 2023

    “Jumbo zet door in België”

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN