Winkels van Bongo zijn voortaan geen gewone verkooppunten meer, maar “cadeau-ateliers” waar klanten in zes stappen naar het gepaste geschenk worden geleid, dat ze daarna zelf kunstig kunnen verpakken.
Beleving en technologie
Zowel de winkel in Waasland Shopping als de vestiging in Wijnegem heropenden op 4 juni in een nieuw jasje. Het vernieuwde ‘My Bongo’-concept zet volop in op beleving en slimme technologie om van elke aankoop een betekenisvol moment maken. “Met een Bongo geef je meer dan een cadeau: je geeft de kans om even stil te staan, samen herinneringen te maken en iets echt te beleven”, luidt de redenering.
De klant krijgt hulp van interactieve kiosken en medewerkers om het juiste geschenk te kiezen, afgestemd op de ontvanger. In zes eenvoudige stappen – van ‘voor wie is het cadeau?’ tot ‘welke ervaring past het best?’ – leidt de kiosk shoppers snel naar een passende selectie. De blikvanger van de nieuwe winkels is de Wrapping Bar, waar klanten hun geschenk kunnen omtoveren tot een klein kunstwerk, met stijlvolle papiersoorten, linten, stickers, naamkaartjes en handgeschreven boodschappen.
“Met deze nieuwe winkelervaring willen we een frisse wind laten waaien door de categorie”, zegt algemeen directeur Kevin Terlaeken. “We creëren een plek waar shoppers zich geholpen en geïnspireerd voelen, en waar ze iets unieks vinden dat ze online of elders niet krijgen: persoonlijk advies, creatieve beleving en échte connectie. Zo maken we van geven opnieuw iets bijzonders.”